Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1221 ggr
MatildaGruhs
0

Bleka innan extrem färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har bestämt mig för att köpa special effects extrem färg, nuclear red.. Tror ni jag kommer behöva bleka det innan eller kan jag färga ändå? Nedan ser ni ungefär hur mitt hår ser ut nu…

[Starman]
0

Är den röda ton du har i håret nu mörkare än den som du vill ha?

I så fall måste du bleka innan.

MatildaGruhs
0

Ja, vill ha verkligen rött! Okej tack! :)

[Starman]
0

Men ditt hår är ju verkligen rött. ;p Frågan var om den röda du vill åt är ljusare än den röda du har nu. :) I så fall måste du bleka först. Skulle gissa på att det räcker med en blekning, även om håret innan nyfärgningen blir lite orangefläckigt. Röda toner är svåra att få ur, men om du ska färga från en mörkare röd till en ljusare så lär det inte vara helt nödvändigt att få ur all tidigare röd färg - så länge håret är någorlunda jämnfärgat innan du sätter i den nya färgen det vill säga.

MatildaGruhs
0

Haha jo men vill ha det ljusare! :) något i denna stilen…

[Starman]
0

Jopp, då måste du bleka först. Skulle rekommendera att du använder två förpackningar då du har långt hår, så att du får blekmedlet jämt över hela håret. Blek det gärna i "slingor" med folie, ta hjälp av någon (eller kolla en youtube-kurs :)) så blir resultatet lättast jämnast.

MatildaGruhs
0

Tack! :)

elinkw
0

#6 Vad har du för färg under? Rött försvinner ju rätt så fort, så prova att tvätta ur så mycket färg de bara går. Sen skulle jag rekommendera att börja bleka i topparna och ta utväxten sist istället, då blir det jämnare 🙂

Lycka till!

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

MatildaGruhs
0

Detta är min original färg ( haha oj vilken gammal bild ) Tack för tipset :D

Charlott_
0

Kör helst en avfärgning. Blanda i vatten och Schampo i blekningen. De är mildare och du har mer kontroll tycker jag om man ska mixrta hemma!

[Starman]
0

Nej, blanda inte i saker i din avfärgning, det kan leda till kemiska reaktioner och ge oönskade resultat.

Charlott_
0

#10 '' Blanda inte saker i din avfärgning''  va??
De är ju en avfärgning man blandar med väteperoxid, blekning, vatten och schampo….