Behöver snabbt svar
Färgade mitt hår själv igår men hade i färgen för länge. Det skulle bli mörkbrunt men nu är det nästan svart och mycket blått!!
Har inte tid att gå till frissan, behöver hjälp NU
Går det att få bort det blåa??
Tacksam för snabbt svar!:))
"Man måste ge lite mer än man tar"
Om du ska få bort färgen måste du nog bleka eller avfärga. Bleka kan du göra hemma om du vill ta risken att det blir gult eller orange. Avfärga vet jag inte men det kan man säkert göra hemma också.
#Glitterregn, tack för svar. Vågar absolut inte bleka det eftersom att jag då skulle behöva färga det igen.. antar att det är svårt att kontrollera färgen då (med tanke på att hårstråna är mer "öppna" eller vad man ska säga).. Avfärgning har jag inte testat någon gång. Är rädd för att håret ska bli tuggummi och då är det nästan mer värt det att låta det vara svart/blått.
Går det att färga någon röd nyans för att få bort det blåa?
Går det att färga någon ljusbrun nyans för att bleka det lite mer skonsamt?
Jag har ingen aning om du kan färga bort det blåa utan att det blir ännu mörkare. Har du någon kicks butik nära dig? Fråga dom isåfall! Dom är jätteduktiga och borde ha minst en i personalen med erfarenhet/utbildning :)
#3 Tack!
Har kiks ganska nära men… Åkte ner till mataffären nyss för att kolla vad det finns för Färger. Frågade om hjälp av en tjej som jobbar där och som det visade sig är utbildad frisör! Hon tyckte absolut att jag skulle få ut med det blåa och försöka att tvätta håret två ggr på raken för att se om det mattades av lite av det. Sen om jag ville ha det ljusare igen så tyckte hon att det var absolut bästa att gå till frissan.
Hon tyckte inte att färgen var så gräslig.. Det kanske mer är jag som tycker det för att jag inte är van med att ha det så mörkt.
Men det är blått! Alltså, det är faktiskt blått.
Tror att det bästa är nog att jag bara står ut med att det ser ut som det gör tills jag kan gå och färga om det hos frissan.
:) :)
Där ser man, vilken tur! Det tycker jag låter jag bra. Alltid bäst att gå till frisören :)
Visst var det tur!! :)
Ja det är ju så! Dyrt är det dock, så det blir ju inte allt för ofta tyvärr.
Dessutom så hade jag ju gärna haft det perfekt nu till nyår och allt.
Men men.. :)
Du kan alltid haka på mitt projekt att bleka med honung om du vill bleka det långsamt ljusare. :) Det sliter ingenting men är tålamodskrävande!
http://har.ifokus.se/discussions/52c195d78e0e743cf600288c-bleka-med-honung-whos-with-me?discussions-1
Rosalee