Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 873 ggr
OneSound
0

Flottigt hår av BM?

Hej!

Har precis börjat med BM och märkte nu andra gången jag tvättade håret på detta vis att jag är alldeles flottig i håret 😮

Blev ju inte det första gången?
Det jag gjorde annorlunda var att massera MER och sköljde en andra gång med svalt/kallt vatten.

Jag använder Såklart Balsam som tvätt och Respons avocado och shea som vårdande. Har bara Respons i längderna.

Det är inte flottigt uppepå där jag normalt har benan, men liksom under. Kanske att man inte kom åt lika bra där? Eller vad tror ni?

Aut viam inveniam aut faciam

LinaLj
0

Hade samma problem när jag började med BM. För mig handlade det om att jag inte sköljde ur balsamet ordentligt. Mitt hår tål verkligen inte att det sitter kvar Balsam, det blir flott på ett par timmar. 

För mig var lösningen att skippa vårdande Balsam, skölja ur tvättbalsamet noga och ibland skölja med lite äpplecidervinäger. Efter jag kom på det så har det funkat utan problem.

OneSound
0

Ja det kan det ju vara! Men liksom det var flottigt när håret fortfarande var fuktigt :s

Hmm, ja kan ju pröva det jag med. Men jag har så torrt hår just nu, så behöver egentligen det vårdande tror jag.

Blir ditt hår slitet av äppelcidervinägern? :)

[Teddies matte]
2

Du kanske inte sköljde ur det tillräckligt, massera också medan du sköljer ur, följ den vanliga regeln gällande BM, när du tror ha sköljt ur balsamet sköljer du lika mycket till.

LinaLj
0

#2 Då låter det definitivt som att du inte sköljer ur ordentligt. När håret är ordentligt ursköljt ska det inte kännas fett. 

Nej mitt hår mår inte dåligt av ÄCV. Tvärt om så blir det ofta mindre frissigt. Ändå har jag ganska slitet hår efter X antal blekningar för att bli av med Henna.

Sweelin
0

Håret kan bli flottigt när det inte är vant med endast Balsam och brukar jämna ut sig efter ca 1-2 veckor 🙂 Men man måste vara mycket mer noga när man tvättar ut balsam

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Cederin
0

Mitt hår hade problem med fet hårbotten den första månaden, nu kan mitt hår gå 3-4 dagar utan att bli flottigt alls :) Så förutom att skölja ur ordentligt (jag brukar ta den hårdaste inställningen på duschstrålen och gå igenom varenda millimeter av hårbotten) så ha tålamod! Håret måste vänja sig lite till, kanske. :)

Medarbetare på Naglar och Hår

moizzz
0

Ge det ett tag, det kan ju bli flottigt när det är vant vid Schampo och att bli tvättat oftare och sen inte bli det mer.

KesoMonstret
0

I början blev mitt väldigt fett. Men även för att jag inte kunde skölja ur balsamet helt. Så bytte till äppelcidervinäger och det funkar super. Så har utväxten blivit super glansigt (hallelulija) Rekommenderar ACV mer än balsamet. Många är bekanta med "the conditioner struggle" när man inte får ut rester av Balsam. AVC balanserar hårbottens PH värde så länge man tar en lagom dos.

OneSound
0

Sköljde noggrannare och det blev mycket bättre! :) Fast det är så platt så överväger att gå tillbaka till shampoo. Sprayade håret med hårspray utan att tänka mig för. Det måste man tvätta ur med shampoo va?

[Teddies matte]
0

#9 Ja, om det är en hårspray som inte är godkänd.