Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 831 ggr
[MajaWrangstadh]
0

Ersätta balsam med endast inpackning?

När jag tvättar håret så använder jag först Schampo, därefter inpackning. Inget Balsam alltså. Är detta okej eller kan det vara skadligt på något sätt?

mikkan01
0

Skadligt är det väl inte men jag skulle haft i ett Balsam därefter eller sluta med kallt vatten och en sur sköljning för att sluta stråna.

~mikkan

Lol V Stein
0

Under en period använde jag inpackning istället för Balsam för mitt hår var torrt och risigt. Det hjälpte håret att bli bra igen, så jag har bara goda erfarenheter av att göra som du gör.

askan
0

Inpackningar är väl generellt lite "tyngre" än Balsam, med mer oljor och vårdande ämnen, så det enda skulle väl vara om ditt hår blir flottigt eller nedtyngt. Då kanske det har fått för mycket av det goda, men det märker du nog och skadligt är det inte! Om jag har inpackning för nära hårbotten blir mitt hår snabbare flottigt t ex! =)

emeliiiiieee
0

Inpackning är surare än Balsam och gör alltså att hårstrået stänger sig mer. Jag körde alltid så ett tag och upplevde mitt hår som fräschare än nånsin såå jag tror inte att de är skadligt

Chamy
0

Absolut inte skadligt. Kör på med detta du, känner du att håret blir flottigt eller tungt tidigare än det brukar efter en tvätt så kan du ju gå tillbaka till vanligt Balsam ett tag.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus