BM balsam?
jag ska börja med Balsam metoden. det ska bli jättekul och hoppas mitt korta hår växer ut! jag ska använda coop x-tra som tvätt Balsam men vet inte vad jag ska ha som vårdande Balsam eller sista Schampo. vill jättegärna ha ett vårdande Balsam som tynger på håret så det blir plattare mitt är jätte fult! förut plattade jag varje dag men det vill jag inte göra längre för jag vill att det ska växa ut. nu har jag alltid uppsatt istället. tips?
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#4 Ja, man tvättar håret 1 eller 2 gånger med ett sista-schampo först och sedan börjar man med tvättbalsam och vårdande Balsam.
Jag använde Elvital Collagen balsamet. Favoriten hittills! Ska bara säga att ditt hår kan bli lockigare av BM, så du är lite beredd på det. Mitt hår blev betydligt rakare, men mer böjbart när jag tvättar med BM men jag har inte lockigt naturligt utan (hade) mer en gnutta självfall.
Dina lockar lär bli vackrare dock, om du kollar på alla som använder sig av BM som är lockiga så ser du att deras hår ser fantastiskt ut! (avis haha) Önska dig inte rakt hår om du är lockig, lockigt hår är så himla himla fint!
Jag använder (kör en sista schamponering då och då) Apoliva schampot, det orangea/bruna schampo-förpackningen för skadat hår, kommer inte riktigt ihåg vad det heter 😃
#9 Det är olika hur folks hår reagerar. Mitt blev mycket mindre bångstyrigt i alla fall🙂 Hur ditt hår reagerar vet du inte före du har testat^^
Anledningen till att håret växer snabbare för många som använder BM, inklusive mig, är att man masserar hårbotten mycket. Det ökar cirkulationen och främjer på så sätt hårväxten. Dessutom så behöver man inte klippa håret lika ofta om man tar hand om det på ett bra sätt. Om BM fungerar för en person så brukar man kunna få mindre slitet hår och kluvna toppar som går av. Då upplever man att håret blir längre snabbare🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#14 har aldrig hört talas om det balsamet men måste testa ett tungt och se om det passar mitt hår 😉
#15 åh vad kul med någon som prövat det! 🙂
finns balsamen ni använder på typ ica maxi ?
Schampon från schwarzkopf, de är super bra.
Balsam sm är gjorda i affärer är inte bra
#19 Lycka till! Ge det några veckor innan du bestämmer dig, vissa kan få en ganska fettig övergångsperiod… Andra inte. Det tog mitt hår 2 veckor innan det var "normalt", men för mig berodde det mer på att jag tvättade med fel teknik än att mitt hår blev fettigt av BM