Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 755 ggr
[trh]
0

Fett hår - tips på schampo

Som rubriken lyder: har ni något tips på schampon som är bra för fettigt hår?

arandeira
0

Ditt hår blir fettigt för din hårbotten är obalanserad, att använda ett starkt uttorkande Schampo (Vilket Schampo som helst egentligen) kommer bara att göra ditt problem värre

[Teddies matte]
1

Vad använder du för produkter? Kanske du skall testa ett mildare Schampo eller testa vara utan Schampo helt ett tag?

[trh]
0

#1 jag är medveten om att jag inte ska använda ett Schampo som torkar ut min hårbotten ännu mer, däremot kanske det finns något återfuktande eller mildare Schampo som kan vara bra? #2 i hårbotten använder jag för tillfället head and shoulders. Inte bra men fick bli en akutlösning tills jag hittat ett Schampo jag tror kan vara värt pengarna. Jag tvättar max varannan dag men oftast var tredje. Använder bara en liten klick till hårbotten.

arandeira
2

#3 Vad jag vet så finns det inga återfuktande schampon? Om du vill ha något återfuktande, har du funderat på BM eller annan alternativ lösning istället för Schampo? Typ Äggtvätt och liknande.

[trh]
0

#4 Mildare då? Ex Aco från apoteket för känslig hårbotten? Jag har läst om BM, vet inte riktigt vad jag tycker om det. Vad bör jag annars undvika i ett Schampo? Något som är bra och milt?

[Teddies matte]
0

#5 BM kan absolut vara en idé, alternativt SLS-fria schampon.

[trh]
0

#6 och SLS fria schampon? Sulfatfria? Silikonfria? Tips på något sådant?

[Teddies matte]
0

#7 Google is your friend, kan inga SLS-fria schampon utantill eftersom jag inte använder sådant, kör helt på BM.

aekitsune
0

Head and shoulders är bland det absolut värsta du kan välja. Jag hade satsat på naturelle :) Annars att vara helt utan Schampo, som teddies matte sa

http://aekitsune.blogg.se