Hår iFokus

Hår

Etikettnopoo
Läst 1466 ggr
djurtok
0

Balsam metod, hur?

Hej pga en färgning jag kommer göra som inte tåler Schampo eller varmt vatten, kommer jag använda Balsam metoden. Jag prova den för länge sedan men det gick inte bra alls, jätte fettigt osv. Men då hade jag inte sköljt av oljor och sånt som 'fastnar' på håret när man använt det. Vad är det man ska skölja av håret med och hur och hur länge? Sen undrar jag också hur kag (som duschar på kvällen) lver natten kan hålla kvar det raka håret rakt och det virvlade håret virvlat! Ursäkta om det blev super klöddigt x)

För evigt med Gaia

askan
1

Det finns rätt många olika trådar om Balsammetoden, ett tips är att kolla lite bakåt i forumet eller använda sökfunktionen. Du kan också gå in på www.lockig.se och läsa i forumet, där finns massor av bra info!

djurtok
0

Okej tack!

För evigt med Gaia

djurtok
0

Kan jag få tips på 'sista schampot' och ett bra Balsam att ha efter åt, Och ska man ha inpackning när man kör med Balsam metod? Och har ni ett tips på ett bra sådant då och sim inte tar på känslig hår färg (ska färga det turkost)

För evigt med Gaia

[Teddies matte]
0

#3 Jag har använt Neutrals Schampo som sista-schampo.

Som tvättbalsam använder jag Neutrals Balsam och som vårdande Balsam har jag Tresemmé Naturals. Har man ett bra och passande vårdande Balsam för ens hår behövs sällan inpackning, om man vill kan man ju göra egna istället eller använda någon godkänd Olja, t.ex. ren kokosolja.

moizzz
0

förlåt om jag snor tråden men måste man ha inpackning eller kokosolja eller något när man använder sig av BM?

[Teddies matte]
0

#5 Nej, det måste man inte.

djurtok
0

#4 Okj Tack för svaret! ;) Har vårdande balsamet men ska skaffa sista Schampo ;D #5 Haha ingen fara ;)

För evigt med Gaia

[Teddies matte]
0

#7 Ett tvättbalsam lär du också behöva.

djurtok
0

Ja just hade ja ju glömt! Tips på bra? Som sagt som tåls av Manic Panic hår färg ;) :)

För evigt med Gaia

[Teddies matte]
0

#9 Jag själv använder Neutrals Balsam, vet att många andra gillar Coop x-tras Balsam också.

arandeira
0

Det finns en lista på lockig.se som är om godkända produkter. Balsam, inpackningar, SLS Schampo, sista Schampo osv

Jag använder: Coop X-tra som tvättbalsam, Loreal Elvital Collagen som vårdande, apoliva för skadat hår som sista Schampo och mandelolja som inpackning/olja i topparna

djurtok
0

#10 #11 Tack :) Har varit inne på lockigt men funka inte på mobilen :/

För evigt med Gaia