Balsam metod, hur?
Hej pga en färgning jag kommer göra som inte tåler Schampo eller varmt vatten, kommer jag använda Balsam metoden. Jag prova den för länge sedan men det gick inte bra alls, jätte fettigt osv. Men då hade jag inte sköljt av oljor och sånt som 'fastnar' på håret när man använt det. Vad är det man ska skölja av håret med och hur och hur länge? Sen undrar jag också hur kag (som duschar på kvällen) lver natten kan hålla kvar det raka håret rakt och det virvlade håret virvlat! Ursäkta om det blev super klöddigt x)
För evigt med Gaia
Det finns rätt många olika trådar om Balsammetoden, ett tips är att kolla lite bakåt i forumet eller använda sökfunktionen. Du kan också gå in på www.lockig.se och läsa i forumet, där finns massor av bra info!
Okej tack!
För evigt med Gaia
#3 Jag har använt Neutrals Schampo som sista-schampo.
Som tvättbalsam använder jag Neutrals Balsam och som vårdande Balsam har jag Tresemmé Naturals. Har man ett bra och passande vårdande Balsam för ens hår behövs sällan inpackning, om man vill kan man ju göra egna istället eller använda någon godkänd Olja, t.ex. ren kokosolja.
#5 Nej, det måste man inte.
#7 Ett tvättbalsam lär du också behöva.
Ja just hade ja ju glömt! Tips på bra? Som sagt som tåls av Manic Panic hår färg ;) :)
För evigt med Gaia
#10 #11 Tack :) Har varit inne på lockigt men funka inte på mobilen :/
För evigt med Gaia