Hår iFokus

Hår

Etikettnopoo
Läst 1594 ggr
emeliiiiieee
0

Balsammetoden

Hur tänker ni som kör BM? Varför gör ni det? Hur upplever ni att håret blir efter en tvätt?

[Teddies matte]
3

För att håret mår så mycket bättre, tidigare hade jag jämnt slitet hår som aldrig blev längre eftersom jag var tvungen att klippa det hela tiden. Numera växer det i raketfart och jag kan inte minnas när jag klippte mig senast. Håret känns mjukt och friskt.

Med rätt Balsam så känns mitt hår riktigt rent, fräscht och bra.

emeliiiiieee
0

För jag har testat det en gång men jag upplevde bara mitt hår som skitigare trots att jag använde godkänt tvättbalsam och allt :/

[Teddies matte]
2

#2 Det gäller att hitta rätt Balsam för ens hår och att massera ordentligt och även massera och skölja ur riktigt ordentligt sedan, försök hitta ett väldigt lätt tvättbalsam och testa pånytt. Innan du börjar med enbart Balsam kan du också testa att tvätta med sista-schampo 2 gånger så du säkert får bort allt "skräp" ur håret.

emeliiiiieee
0

Jag brukar massera med Schampo i minst 5 min så jag gjorde samma sak med balsamet. Och sen tvättade jag håret 2 gånger med sistaschampo men jag upplevde det ändå som mer skitigt än nånsin :/ Får hitta ett nytt lättare Balsam och testa igen då mitt hår är så jäkla risigt och äckligt för tillfället :/

arandeira
1

Att köra ett sista Schampo tvätt är ett måste - om du inte får ur alla icke godkända ämnen ur ditt hår kommer det att bli fett, smutsigt och kännas skitigare. Sen är det viktigt att ha ett lätt Balsam i hårbotten och ett lite tyngre i längderna.

Själv kommer jag aldrig tvätta mig regelbundet med Schampo igen, mitt hår mår SÅ mycket bättre med BM, har aldrig haft en sådan här bra hårkvalitet haha.

[Teddies matte]
0

#4 Alltså du skall ju använda sista Schampo innan du börjar med enbart Balsam. 5 minuter är inte särskilt mycket, du måste massera med balsamet ordentligt och överallt i hela håret, låt det ta tid! Sedan skölja ur mycket noggrant, den vanliga regeln; när du tror att håret är färdigt ursköljt sköljer du ur det lika mycket till.

arandeira
0

#4 Sedan är det också en övergångsperiod många har. För vissa tar det längre, för andra går det på ett kick. För mig tog det ungefär två veckor innan mitt hår kändes normalt igen. Det handlade inte så mycket om att mitt hår behövde vänja sig (I mitt fall) utan för att jag skulle få kläm på tekniken :)

askan
1

Jag hade väldigt torrt och extremt slitet hår som var blekt och inte toppat på jättelänge. Håret gick knappt att borsta, det hamnade massor med avslitna hårstrån i borsten och håret blev tunnare och tunnare. Det var också rätt statiskt och frissigt.
När jag hittade Balsammetoden och provade så ba.. BAM, håret gick att borsta hur enkelt som helst utan att det gick av. Inget trassel, inga stora tovor.

Sedan var jag ändå tvungen att klippa av nästan halva längden för att det var så slitet (rockenroll:D) och tunt i topparna. Men det där med att det kändes så himla mycket bättre efter en balsamtvätt hängde kvar.

Efter tvätten ska håret kännas rent, och förhoppningsvis mjukt och lätt att borsta!

elinkw
1

Jag ser inte en enda nackdel med Balsammetoden! Därför använder jag det, tänkte lista de främsta fördelarna för mig :

*Jag behöver max tvätta håret två gånger i veckan.
*Mitt hår är inte en enda stor risboll längre.
*Jag behöver knappt kamma det längre.
*Håret känns inte statiskt eller ''svårstylat efter'' tvätt.
*Det är mycket billigare och skonsammare än alla dyra frisörschampoon.
*Mitt hår ser inte torrt ut, vilket betyder att jag har fina glansiga lockar istället som jag nu faktisk vågar visa för omvärlden.
*Väljer jag att platta det så håller det sig platt hela dagen, vilket det inte gjorde när jag använde schampoo.
*Det växer fortare.
*Håret mår 10 gånger bättre och går inte av lika lätt.
*Håret känns aldrig fett längre,men inte heller torrt.
*Jag har fått så sjukt mycket komplimanger över mina lockar, som för 2 år sen var det jag hatade mest med mitt utseende!😃

Har blekt håret och slängt i lite diverse hårinpackningar som har innehållit Silikoner. Så jag körde en schampoo tvätt idag för att få ur dem för jag ska färga det imorgon. Ush vad mitt hår känns äckligt, som svinto ungefär. Förstår inte hur folk kan vilja använda sånt skit i sitt hår frivilligt.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

[JeanetteK]
0

Jag måste fråga en sak… Jag har djur och är och mockar åt korna varje dag. När jag kommer in kan jag lova att man vill duscha och tvätta håret. Funkar Balsammetoden om man behöver tvätta håret varje dag och får man bort kossa-lukt? 🙂

[Teddies matte]
1

#10  Jodå, mycket bättre att köra BM om man måste tvätta håret ofta eftersom ett godkänt Balsam inte sliter på samma sätt som ett Schampo.

[JeanetteK]
0

#11 Tack för svar!

Afturelding
1

Jag började för att jag ville spara ut mitt hår, och då är det viktigare med en bra hårkvalité än när man håller efter en frisyr tycker jag. Jag tycker det växer lite fortare tack vare massagen, och håret går inte av eller klyvs lika lätt.

Och tjs, det känns rent efter tvätt. Men inte sådär torrt som det gör med Schampo, och mindre statiskt.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se