Spara ut!
Hej!
Jag har startat en lite utmaning som har hållit på i två månader nu tror jag! Jag har sen länge tillbaks velat ha längre hår men då jag färgade håret varannan vecka i tre år så förstår man ju att det inte mått så bra! Men då tänkte jag sa här, för två månader sen så slängde jag i en svart färg i håret för att låta det få vara så rett länge nu! helst vill jag att det ska bli en redig utväxt + att håret inte får gå av heller! Och då i höst 2014 så ska jag till frissan och färga håret rött! Men då så har ju håret fått vilat i 1 helt år och då borde det ju växa lite! 😃Kan ju lägga ut en bild på mitt hår taget i sommar kan jag gissa mig!(Har lockar i vanliga fall ) Så får jag höra av mig efter längre mellan rum så får vi se 😉Jag ska inte ha håret i tofs så mycket, men har ni fler tips?
Funderat på Balsammetoden?
Nu har jag inte så mycket längre hår än du, men några tips som folk brukar ge är:
Undvik värmestyling, alltså plattänger, locktänger och fårfönar, eftersom värme sliter väldigt mycket på håret.
Borsta försiktigt! Red ut tovor försiktigt med en gles kam och undvik plastborstar som lätt river i håret.
Undvik uttorkande stylingprodukter och styling som sliter onödigt på håret t ex tupering och snoddar som alltid sitter på samma ställe.
Tvätta så sällan som möjligt, bara när håret är smutsigt.
Balsammetoden är bra många för att undvika torrt och risigt hår. Schampo är uttorkande. Många som har lockigt hår upplever också att lockarna kommer mer till sin rätt med Balsammetoden.
Det mesta handlar ju om att undvika att håret blir onödigt slitet, så att man kan låta det växa utan att behöva klippa bort en massa slitna toppar :)
Lycka till! :)