Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1116 ggr
molam
2013-10-25 22:47
0

Självfall

HEj, jag har självfall i mitt hår och inte bara vågigt utan det är korkskruvar i hela håret, och jag får ALLTID hur mycket tovor som helst jag borstar minst 10 gånger per dag för att tovorna ska förbli borta, jag har också VÄLDIGT tjockt hår och jag har Aldrig färgat det, JOO en gång färgade jag det, till en teater föreställning, då färgade jag det rött, JAg brukar heller inte platta eller locka det, jag borstar mitt hår med borstar som har;

Grisborst
hästtagel
Och vanliga hårda borstar utan sviktande matta

Jag har även väldigt långt hår och toppar det varannan månad för att förhindra att det sliter
Men dom här förbenade tovorna finns alltid där.

Efter jag har borstat det är jag tovfri i ca en halvtimme sen är tovorna där igen

Tyvärr så har jag problem med allergier och det är en hel del Schampoo, Balsam, etc jag inte tål.
Har testat med alla möjliga hårinpackningar men tål inte en ända en av dom jag har testar utan det slutar med kött sår i hårbotten

Så min fråga, finns det nått jag kan göra för att bli av med tovorna eller ska jag bara ge upp och raka av mig allt?

Tacksam för svar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Victoria93]
2013-10-25 22:58
0

Använd inte Schampo! Mitt hår var mycket tovigare närjag använde schampo…

molam
2013-10-25 23:09
0

#1 men hur ska jag då få det rent? Jag är med i hemvärnet så campar ofta ute och sånt samt att jag rider och går masa Ladudamm etc i håret.

[Victoria93]
2013-10-25 23:16
0

#2 Det blir rent i alla fall! Du får knåda lite extra i hårbotten bara. Jag tvättar mitt hår 2 ggr i veckan och det håller sig rent tills dess, är en vanesak, du får helt enkelt vänja dig av med Schampo!

molam
2013-10-25 23:18
0

#3 jo kanske, men hae lite problem att ha Balsam i hårbotten, eftersom min hårbotten är så känslig måste jag ha apotekets schampoo men här i stan har som inte apoteksbalsam, så jag har bara Balsam i slänget, jag tål alltså inte Balsam eller olika hårinpackningar där är mitt lilla problem ''/

[Victoria93]
2013-10-25 23:46
0

hmm, man behöver ju inte sätta balsamet i hårbotten om man inte vill det. Finns ju mer naturliga alternativ också, kan ej några bra eftersom jag använder vilket billigt skitbalsam som helst men googla lite eller fråga här så får du säkert hjälp :)

molam
2013-10-25 23:52
0

#5 Okej, man tackar ^^