Pastellrosa hår.
Jag har bestämt för att färga mitt hår pastellrosa, easy peasy. Men det svåra är att jag gärna vill ha extensions också, jag hade tänkt att först bleka mitt egna hår så platina som möjligt, sedan köpa ett platina blont clip on set. Men nu till min fråga, hur ska ja få löshåret och mitt riktiga hår i samma pastellrosa färg?!
Och vilken 'färg' är bäst?
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Färga extensionen samtidigt som du färgar ditt egna hår bara? Sen får du se till att extensionen är vita innan :)
#1 Jo, de hade jag tänkt också men problemet är att jag har hört att färgen fäster bättre på desto slitnare håret är, och jag är rädd att de inte kommer vilja fästa riktigt på mina extensions.. :(
Extensionen borde ju redan vara lite "slitna" eftersom de är färgade?
Sen behöver du ju inte tvätta extensionen, då sitter färgen kvar :)
Directions Flamingo Pink utblandad med lite Balsam eller blandad med pastel pink kanske? Brukar inte vara några problem att blanda Directions Färger för att få till mellantoner 🙂
Jag använder Manic Panic amplified cotton candy pink och blandar ut med Balsam, dunkar super :D Dock skulle jag bara tvätta hårbotten med Schampo 2 ggr i veckan så att färgen sitter kvar, min har hållit sig superlääänge nu :D
Åh tack för alla tips och svar u guys, jag återkommer med resultat! ❤️