Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 3354 ggr
[Victoria93]
0

Hatar mitt hår, hjälp!

Blir så jädrans frissigt ibland! Kan inte torka med hårtork för då blir det skiiitfrissigt verkligen :( Och regnar det blir det frissigt också…har typ någon mix med frizz och fina vågor….

Har kört med Balsammetoden lääänge så har inget med det att göra…men usch blir så frustrerad ibland! Har inget emot att mitt hår är vågit men är så jävla frissigt ibland bara :((

Något tips på hur man fixar detta?? Har ingen bild på mitt hår men ser typ ut såhär fast blekt och just nu ljusrosa!  (länkar om man inte får sno en bild…)  http://s3.amazonaws.com/naturallycurly/images/user_images/1176011090Bailey-091904-037-after_raw-rsbb250x400.jpg

[Teddies matte]
0

Vad använder du för Balsam?

[Victoria93]
0

coop xtra..

[Teddies matte]
0

Använder du det i längderna också?
Oftast behöver man 2 Balsam, ett mer vårdande och tyngre till längderna. Har du testat Balsam med protein? Det brukar fungera för en del.

TezzD
1

Försök att göra inpackning lite oftare.
Sen rekommenderar jag dig att köpa den här

http://www.lyko.se/sv/artiklar/varumarken/wella/wella-sp-polished-waves-curl-cream.html

Om du vill framhäva lockarna utan frizz… och den här

http://www.lyko.se/sv/artiklar/varumarken/wella/wella-professionals-enrich-moisturizing-leave-in-balm.html

Om du vill få mjukare och "frizzfritt" hår

Här är en till som jag älskar. Det är en helt vanlig "hårkräm" som man kan ha i för att förebygga frizz. KÖP DEN!
http://www.lyko.se/sv/artiklar/varumarken/wella/wella-professionals-wet-styling-flowing-form.html

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Teddies matte]
0

#4 Är dessa produkter godkända för BM?

TezzD
0

Det är Wella…

HjärtaRosalee

TezzD
0

Alla produkter är återfuktande. Godkända enligt mig 😉

HjärtaRosalee

[Teddies matte]
2

#7 Men vet du innehållet? Inte omöjligt att de inte går ihop med Balsammetoden och då inte är något alternativ för ts.

TezzD
0

Eftersom Balsammetoden inte verkar ge den effekten som Ts vill ha så kan det helt enkelt vara så att den metoden inte är något för henne, tyvärr. 
Jag tror på inpackning… och om ts kör med Coops Balsam så har hon redan förstört BM, då alla shampon inom dagligvaruhandeln innehåller över ca70% tvål…. som torkar ut håret… = Ingen bra kombo med BM

HjärtaRosalee

[Teddies matte]
3

#9 Balsammetoden fungerar bara man hittar rätt produkter, ts verkar bara inte ha koll på vad man skall använda. Hon har inte alls förstört något, coops Balsam kan fungeta alldeles utmärkt, vi talar Balsam här, inga schampon! Några sådana inpackningar du nämner är inte alls bra, de innehöll bara en massa skräp som skadar håret och gör det "fejk-fint", men i verkligheten förstör det bara och skadar håret i längden. Är det något som torkar ut håret så är det denna typ av produkter.

TezzD
0

samma med Balsam faktiskt…

Det jag la upp är inte inpackningar… det är stylingprodukter som hjälper till att återfukta håret 🙂

HjärtaRosalee

[Teddies matte]
3

#11 Nej, det är det inte, sprid inte osanning. Ett godkänt Balsam innehåller inga skadliga ingredienser och kan användas hur ofta man vill eftersom de inte är det minsta skadliga eller uttorkande. De produkterna skadar mer än de gör nytta, de hjälper inte håret alls, ger bara en fejk hinna på håret så det känns finare, men skadar håret i verkligheten, de innehåller skadliga och uttorkande ingredienser.

[Victoria93]
0

Grejen är den att jag vill inte använda stylingprodukter….mitt hår är så himla konstigt så det är rakt=platt på huvudet och resten är vågigt :(

Jag har testat både dyrare Balsam från frissör utan siliconer billigare modeller, men eftersom de inte gjorde någon skillnad använder jag coop xtra, känns onödigt att betala mycket för något om inte gör något för håret! 

Sen vill jag gärna ha tips på hur man får lite volym längt upp på huvudet, utan att det sliter! Försöker att inte använa värmen för att få längre hår och spara ut luggen, men är riktigt fult när det är platt längst upp :(

TezzD
0

Och du är utbildad frisör?
Klart att det inte är långvarigt, rent verkningsmässigt, då det är en stylingprodukt som man ska skölja ur direkt… Jag talar om snabba lösningar om man har panik och ser hemsk ut i håret….

Vill man ha något långvarigt som faktiskt hjälper så ska man köpa MoroccanOil. Den återfuktar, är värmeskyddande OCH tränger in i hårstråna och hjälper till att "läka" stråt…  men då får man punga ut med ca 300:-.. HELT KLART värt det 👍 bättre än BM…

HjärtaRosalee

TezzD
0

#13 Då tycker jag verkligen att du ska satsa på Moroccan Oil ❤️ OBS Akta dig för kopior.

HjärtaRosalee

[Victoria93]
0

#14 Glömde säga att jag inte vill ha stylingrodukter för mitt hår blir fettigt! Ska kolla oljan, pratade om den men en frissör och hon sa att den funkar för vissa men inte för henne (?) Så vet inte riktigt om man vill betala 300 så hjälper det inte..:P men ska kolla upp den lite mer! :)

[Teddies matte]
2

#13 Prova produkter med protein eller gör egna proteininpackningar. Och så tycker jag du kan använda ett vårdande Balsam i längderna, ex. Tresemmé naturals. Gå in på lockig.se och ställ samma fråga samt läs trådar av folk med samma problem, där får du garanterat hjälp!

TezzD
0

Ett tips till dig då. Här har du en länk till min hemsida, med massor av bra tips och Recept på hemmagjorda produkter som kan hjälpa dig, testa gärna det innan du lägger ut pengarna :) 🙂

http://www.salongnicehair.se/252458394

HjärtaRosalee

[Teddies matte]
2

#14 Är väl insatt i hårvård och BM, hundfrisör och håller även på med människohårvård mellan varven, är nära i kontakt med frisöryrket. Då kan man hellre skippa dessa produkter och använda något bättre istället, de skadar och går inte ihop med BM, måste tvättas ur med Schampo om man använder dem och det krånglar bara till det om man kör BM. Finns flera oljor man kan använda med BM, världen är inte svartvit, kokosolja och avokadoolja är exempel på bra oljor man kan använda med BM.

TezzD
0

Självklart #19 🙂 Jag visste bara inte att ts strängt körde på Balsammetoden 🌺

HjärtaRosalee

elinkw
0

Återfukta mycket, och använd ett vårdande Balsam. Det behöver inte alls vara dyrt, ja använder respons shea butter & advocado oil och det fungerar super med BM! Är verkligen nöjd med det balsamet och det kostar ungefär emellan 20-30 kronor bara.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se