Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2485 ggr
Persifone
0

Ny här!

Hej på er alla!

Har lite frågor om hår så tänkte att jag frågar er som kan :)

Jag har väldigt långt hår, till höften ungefär, klipper väldigt sällan, en gång om året eller när det behövs. För tillfället är det blonderat och har varit det i nära två år (är egentligen mörkbrun)

Har nu börjat tappa jättemycket hår, ser groteskt mycket ut eftersom det är så långa hårstrån också :P

Har lite funderingar kring Balsammetoden, använder ni två Balsam? Ett för rengöring och ett som vårdar?

Jag sover och har mitt hår oftast i fläta, fönar eller lockar så gott som aldrig. Har nyligen börjat ta tillskott för hår och hud. Jag använder tangle teezer vid borstning.

Nu mina frågor: Jag får enkelt fetthår, det hår som är vid ansiktet och utväxten, känns som att jag vill tvätta det i alla fall varje dag. Kan jag köra Balsammetoden ändå?

Hur ofta ska jag tvätta håret? Och hur ofta ska det borstas?

Och just det, varför tror ni jag börjat tappa så mycket hår? Är det vanligt att det blir så på hösten eller kan det vara något annat?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Teddies matte]
0

Oftast behöver man 2 Balsam, ett tvättbalsam och ett vårdande Balsam.

Med Balsammetoden kan du tvätta håret så ofta du vill, eftersom det inte sliter på samma sätt som med Schampo, att tvätta med Balsam. Men oftast behöver man inte tvätta håret lika ofta som när man använde Schampo, när man kör med Balsammetoden.

Persifone
0

Tack för svar :)

Ska jag gå och hitta mig ett tvätbalsam!

mikkan01
0

Tänk på att man kan tappa lite mer hår när man kör BM om du är orolig för det. Man måste ju massera hårbotten en hel del för att få bort smuts och det kan rycka med några extra strån.

~mikkan

Persifone
0

#3 Va bra att du skrev det, annars hade jag blivit ännu mer orolig :)

askan
0

Hur ofta man behöver tvätta kan vara en vanegrej också, alltså om man låter det gå lite längre mellan tvättarna så kan hårets kännas jätteäckligt först, men sedan kan det vänja sig vid att inte bli tvättat lika ofta och håller sig fräscht längre!

+ en viktig grej som är lätt att missa i början om börjar med Balsammetoden är att komma ihåg att skölja ur håret ordentligt! Det tycker jag gör stor skillnad, typ att när man tror att allt Balsam är ursköljt så sköljer man lika mycket till. :)