Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 3449 ggr
[Panama]
0

dunderkur till håret tack!! slitet

hej behöver lite tips!

pga medicinering så har jag fått otroligt slitet hår. Det är alldeles matt och strävt och jag har tappat en del.. 

Har testat att använda hårinpackning nu men det hjälper inte ett dugg.

Håret är som "tuggummi"nästan (som om att jag har tvättat det med lacknafta lr liknande) , det klibbar ihop sig i stripor.. inte så fint när man har tunnt hår.

Har klippt topparna men det är slitet ända till hårbotten …

Behöver nån dunderkur verkligen !

Cederin
0

Oljeinpackningar! Kokosolja (INTE kokosfett) funkar jättebra. Det kan du även ha några droppar som leave-in istället för massa Silikoner (om du har det i dina produkter) och skit som ändå bara maskerar skadan.

Om du vill kan du överväga att prova Balsammetoden och sluta torka ut håret med Sulfater som finns i Schampo. (Läs mer på lockig.se)

Medarbetare på Naglar och Hår

[Teddies matte]
0

Tipsar också om Balsammetoden och kokosolja, sedan jag började med detta har äntligen mitt hår börjat växa igen och må bra, innan var det mycket slitet och växte knappt alls.

Har också börjat med Priorin extra, kan också vara en idé att testa, för mig fungerar det, det nya håret som växer ut är friskt och starkt.

elinkw
2

Som de åvan sagt, BM. Lätt!
Ja har inte varit hos en frisör på över 7 år, men gick dit för några veckor sen.
Hade blekt håret 5 gånger på en vecka innan (inget att rekommendera men skulle ändå klippa av det). Så ja gick dit, då frågade hon hur många gånger jag blekt mitt hår. Hon blev förvånad över mitt svar för att min hårkvalité var så bra. Har Balsammetoden att tacka för det 😃

Finns ingen bättre dunderkur än BM, ja lovar!

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

[Panama]
0

vad för sorts Balsam använder ni som tvättbalsam och som vanligt Balsam? :)

[Teddies matte]
0

#4 Jag använder ett finskt märke som tvättbalsam (bor i Finland) men vet de i Sverige som kör med Coop extra och är nöjda.

Som vårdande Balsam använder jag Tresemmé Naturals.

Cederin
0

#4 Garant Såklart som tvättbalsam, Tresemmé Naturals som vårdande. Även Elvital Nutrigloss inpackning som både vårdande i duschen och leave in!

Medarbetare på Naglar och Hår

mikkan01
0

Är håret som tuggummi (skadat och risigt) är det oftast proteiner som saknas. 
Försök hitta någon slags proteininpackning och testa med det.

~mikkan

[Panama]
1

Har kört på Neutrals Balsam, är det som funkar bäst på mitt hår:) Har redan blivit mycket bättre ! Håret blir så rent och fint med det balsamet . Kör med deras shampo ibland när jag har bråttom och inte hinner att använda Balsam då det tar lite tid att hålla på och massera och skölja

graleh
0

Testa en proteinblandning av äggula och olivolja och kör i håret. Vissa blir hjälpta, andra inte. Jag kör ibland enbart äggula i hela håret och har i ett par timmar: det gör verkligen underverk i mitt hår i alla fall. Blandningen med olivolja och äggula kör jag bara i topparna. 

Jag köper också Balsam och inpackningar där det är proteiner i. Det ska finnas någon ingrediens som är proteiner men minns inte vad den hette. 

Jag har testat Balsammetoden i många år men mitt hår är inte bättre av det. Det enda som hände var att mina virvlar i hårbottnen kom tillbaka, vilket är extremt enerverande. Men inte mindre klåda, Mjäll, fett hår, dålig hårkvalitet för det.. så jag har successivt börjat gå tillbaka till shampoo igen men jag försöker ändå undvika uttorkande ingredienser i billiga shampoon. Balsam använder jag de jag vill, även de som inte är godkända enligt Balsammetoden. Mitt hår trivs bra med vissa Balsam som inte är godkända så jag kör på dem ändå. Tror inte Balsammetoden fungerar på alla, det är väl som med allt annat..

It's nice to be important, but it's more important to be nice!