Färga rosa hår?
Jag har länge velat färga håret i någon sorts rosa, och nu har jag kommit på att jag verkligen vill det :)
Ni som har erfarenhet av det här, då jag aldrig blekt håret förut, hur mycket kommer jag behöva bleka det innan jag kan färga rosa? vilket märke tycker ni jag ska använda, både på blekningen och själva färgen? Den färgen jag vill ha är typ som DEN HÄR , liite mörkare.
Jag har tonat håret svart/svartbrunt tre gånger tidigare men under sommaren har det blekts och är nu ungefär som på bilden. Ursäkta för dålig bild men var den enda jag hade just nu.
Om du vill ha så ljust rosa så måste du nog få det nästan vitt innan du kan tona/färga.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Jag tror du får prova dig fram, men kanske 2-3 blekningar med silver-schampoo och/eller en vit toning innan du kan lägga i det rosa för att få den ljus färgen.
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Om du ska ha en mörkare pastelrosa så måste du nog ha ljusare.
Skulle rekommendera dig att gå till frisör. Jag blekte mitt hemma när jag skulle färga mitt rosa, förvisso hade jag mörkare hår än dig, och mitt hår är super-slitet nu. Började gå av på vissa ställen pga av blondering. Nu kan det också bero på att jag blonderade så pass många gånger såklart, men jag använde ändå inte något "billigt skräp".
Ok tack så mycket alla :) Förstod att jag måste bleka ganska ljust.
#4 Jag ska kolla hos frisören där jag klipper mig ibland och se vad de kostar där, tack för tipset ^^
När jag färgade mitt hår rosa blekte jag det bara en gång (hade ljusbrunt hår) och mitt hår blev lite ojämnt blonderat men det var inget problem sen när jag satte i den rosa färgen, det blev jämnt och fint :) blev dock inte jätte ljusrosa men ganska ljust
Vill du ha en pastellfärg måste det vara vitt, annars kan du ha lite mörkare.
Jag har haft sådär rosa och då blekte jag det nog en 2-3 gånger först. Använde någon blond series blekning, den som bleker upp till 6 nyanser. Hade jag färgat innan och då är det alltid svårare att bleka.
Sen använde jag silver-schampoo ett tag för att få det riktigt vitt.
Jag tror jag använde Directions Färger "flamingo pink" eller "lavender" (möjligtvis en blandning av båda) som jag sedan blandade ut med Balsam tills den blev så ljus som jag ville ha den för att färga.
Dock kan jag ju varna dig om att rosa är den färg som gick ur håret snabbast på mig. Det sitter lite mer för varje färgning du gör dock.
Var noga med att låta håret vila minst 1 vecka mellan varje blekning annars kommer det förstöras!
Tar lite tid om man vill ha klara, fina Färger. ;)
Jag använder mood s hårfärger när jag bleker mitt men om du nöjer dig med medel ljus rosa tror jag knappast att du behöver bleka flera gånger. Du har ju rätt så ljus brunt hår och dessutom så gör blekningen att färgen fastnar mycket bättre. Blir det håret gult efter blekning köp silver Schampo :)
#8 Rosa är den färg som håller kvar bäst på mitt hår :) Blått däremot är grått efter en månad typ ;/
Jag färgar om mitt rosa hår varannan vecka och färgens skulle lätt hålla ett bra tag till, dock blir den lite ljusare mer laxfärgad på slutet men det ser fortfarande bra ut, alla gillar inte neonfärger (jag använder cotton candy pink från Manic Panic och även om jag blandar ut den ordentligt med Balsam är den fortfarande lite neonaktig :) )
#10 haha, helt tvärt emot mig då. :D Blått satt jättebra på mig! Nog en av de Färger som suttit bäst för mig, förutom mörklila kanske. Kan säkert bero mycket på märkena av hårfärg man använder. :)
#12 Haha ja verkligen, mörklila är också en färg som snabbt blev ljusrosa på mig och höll sig så i flera månader :P