Hur ofta?
Hur ofta använder ni hårfön eller plattång/locktång i ert hår?
Hårfön = 2 gånger/vecka (efter duschning av håret). Mitt hår blir inte så bra av självtork.
Plattång = 2-4 gågner/vecka, lite olika.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fönar väl kanske 1 gång i veckan, när jag inte orkar vänta på att håret ska självtorka.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Fön max 6 ggr/år.
Plattång/locktång max 2 ggr/år.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Några få gånger per år.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Hårfön har jag slutat med helt, inga locktänger och liknande men luggen kan jag platta ibland, försöker att inte göra det eftersom det sliter så enormt, men ibland känner jag bara att jag måste.
Roligt att se vad ni alla svarar! Jag var otroligt elak mot mitt hår innan och både fönade med varmluft och plattade det i princip varannan dag. Efter att ha tappat OTROLIGT mycket hår det senaste så har jag fått ett litet wake-up call och nu bestämt mig för att sluta använda allt sådant. Än så länge går det bra!
Mitt hår för fem år sedan innan jag började slita på det så enormt. Längtar verkligen tills det kommer tillbaka!!
Plattar inte. Duschar alltid så att håret kan självtorka och ska jag locka det så gör jag det utan några värmetänger:)
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Förut plattade jag håret varje dag och inte bara en gång heller utan ibland flera gånger per dag för att hålla det helt slätt.
Nu plattar jag endast lite fram på sidorna och hjässan för att eventuell småhår ska lägga sig och för att det ser bättre ut, oftast efter dusch och på morgonen om det behövs fixas till. Hårfön använder jag sällan, bara om jag har bråttom med att få håret lite mer torrt. Ibland använder jag hårfönen för att få lite mer volym vid hårrötterna men det är som sagt sällan.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Jag fönar aldrig mitt hår för jag planerar mina duschar, sen blir mitt hår jätteäckligt och torrt om ja fönar det.
Platta gjorde jag flera gånger om dagen för några år sen men nu blir det varannan dag ungefär. En förbättring iallafall.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Plattar aldrig, fönar aldrig, lockar aldrig. Enda gångerna har varit hos frissören. Äger ingen av de verktygen heller. Dock måste jag nog skaffa hårfön för mitt hår torkar aldrig helt.
fönar inte men plattar eller lockar varje dag, blekte det för några månader sedan så kan inte direkt säga att det mår bra hahah men det ska få växa lite till innan jag klipper av det
Aldrig någonsin. Jag lockar håret genom pin-curls eller på spolar, och mitt hår är oförskämt rakt i sig så en plattång har jag aldrig ägt. Hårtorken används då och då till pyssel eller avfrostning av frysen 😃
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Fönar aldrig om det inte är panik någon vinterdag. Plattången används sällan, de tillfällen den används så är det för att jag vaknar upp som ett troll på morgonen…skulle väl slå ut det på 1-2 ggr i månaden!
~mikkan
Fönar håret vid enstaka tillfällen, kanske någon gång per månad. Använder plattång gör jag sällan, kanske 3-4 ggr per år.
Hårfön= ca 1gång i veckan
Plattång= ca 1 gång i veckan
Locktång= sällan, nån gång per år. Precis som ovanstående så måste jag platta innan jag lockar
Hårfön, aldrig. Plattång, aldrig, och likaså Locktång.
Hårfön: Ett par gånger om året när jag har varit tvungen att tvätta håret innan jag ska utanför dörren… Annars planerar jag alltid tvättarna så att de sker på kvällstid.
Plattång: Kanske tre-fyra gånger om året? Om ens så ofta.
Locktång: Aldrig.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Fönar aldrig, plattar håret 'riktigt' nån dag i veckan. Plattar det mest på helgerna, och om jag lockar kan det hända nån helg bara!
Hårfön 1 gång i veckan, använder nån sorts värmetång 1 gång med 2 månaders mellanrum typ ;)
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
aldrig
använder inte heller spray, mousse eller liknande. Inte heller hårfärg el blekning.
Jag använder Balsam, Schampo och hårborste med svinborst (hårsnoddar utan metall och nån gång då och då hårnålar).
Däremot ska jag testa björklöv istället för Schampo men jag har inte hittat nått att ersätta Balsam med så funkar björklöv så hänger nog ändå balsamet med ett tag.
l'm back
#22 menar du björklöv från björkar eller något märke? Hur tvättar man håret med björklöv? :o (aldrig hört talas om det förut)
#23 björklöv japp, inget umemärke 😉
Man ska typ göra ett örtte på björkblad men jag kan det inte utantill utan har en tidning med receptet. Björk innehåller ju sapoiner så det löddrar också liiiiiiiiiiiite.
l'm back
#24 Jaha, men gud vad intressant, jag har aldrig hört talas om det förut :p
Kul med så många svar! Och intressant att höra vad alla har att säga.
Då lägger jag till en fråga här:
Hur ofta BORSTAR ni ert hår?
#26 Varje dag, 1-2 gånger/dag, beroende på.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
varje dag, ibland 2 ggr/dag
l'm back