Balsammetoden
Hej! Funderar att börja med BM då mitt hår har börjat bråka med mig. Det är torrt, livlös i färgen och klarar av att gå en halv dag innan det ser smutsigt ut. Jag använder inga hårprodukter (hårspray, mousse, vax och liknande) men jag är helt beroende av min volumemaster. Har naturligt rakt hår så jag använder knappt plattång och lockar aldrig. Så jag undrar, kan jag använda mig av BM men fortsätta använda min volumemaster? /emma
Visst kan du, men bäst skulle det vara att sluta helt, finns få värmeskydd som fungerar ihop med BM så det sliter ju mycket, att håret är torrt och livlöst beror ju också till stor del på att du använder volumemastern.
#2 Jag upplever inte efter tvätt att det är varken mer eller mindre volym. Men den volym som är håller i sig i flera dagar. Jag var rädd för samma sak i början då jag är van vid det där porösa fluffet ens hår blir efter Schampo, men min räddning var torrschampo med extra mycket volymeffekt. Innehåller dock lite alkohol som kan vara uttorkande i för stor mängd men annars är den helt godkänd och ställer inte till med problem för BM.
Här har du den: http://www.kicks.se/batiste-/dry-shampoo-xxl-volume--p19861
#4 Japp! Som sagt så finns det inget i det torrschampot som inte går att tvätta bort med Balsam 🙂Är man rädd för att torka ut håret pg.a. alkoholen så använder man den lite sparsammare och kanske inte så mycket på längderna (fast det är ju sällan man gör med torrschampo)
#5 Men herregud vad bra! :D Vad glad jag blir! Vet du om volym pudret osis (http://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/1014751/images/2010/osis_36910086_94760520.jpg) är ok med BM också? (försöker hitta ett sätt att inte använda min volumemaster cx )
Jag använder plattång dagligen fast jag använder BM. Mitt hår har ändå blivit mycket bättre av BM fast jag plattar det.
Volumemaster använder man ju oftast bara i hårbottnen så de slits ju inte på längderna (där håret är ömtåligast.)
Jag skulle fortsätta använda det om jag var du, men införskaffa ett bra värmeskydd som funkar med BM :-)
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
#6 Osis är godkänt!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#7 Jo, vill väldigt gärna göra det! Mitt hår är inte slitet insåg jag, bara så ooootroligt torrt! Har börjat med balsamtvättar nu och h e r r e g u d vad mycket bättre det har blivit! Har du något tips på värmeskydd som funkar bra? :)
#8 perfekt! Tack :D
http://stinamarkan.se/blogg/beauty/balsammetoden/produkter-for-balsammetoden-del-3
Scrolla ner lite och välj fliken "Värmeskydd" så hittar du ett gäng :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
got2b Guardian Angel Heat Protection har jag hört ska vara bra, den är inte heller så dyr.
Ska ja vara ärlig så har jag fuskat lite med värmeskydd, men ska införskaffa det jag nämnde åvan trorjag. Ska skydda upp till 220 grader :)
#9 och #10 Vilken tur jag har, värmeskyddet Guardian Angel from got2b har jag ju redan och använt mig av :D Det ska jag fortsätta göra!
#12 okej, ska tänka på det (:
#13 de innehåller dock alkoholer läste jag lite senare, men de alkoholerna går att tvätta bort med enbart Balsam så det ska inte vara några problem!
De är nog bättre att använda värmeskydd med lite alkohol i än att inte använda något alls :)
#14 Det dåliga med alkoholer är inte att man inte kan tvätta ur dem utan att de skadar och torkar ut håret, dock finns det bättre alkoholer också, men många är skadliga.