Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1738 ggr
Saiipz
0

Balsammetoden?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har enligt mig själv väldigt tort och speciellt hår (olika lockar på olika delar av håret)
Har funderat mycket på att börja med Balsam metoden, men att ens ta mig dit och pröva mig fram med vad som funkar känns lite ansträngande från min sida ;)

har bara läst på om BM till viss del, men är jag är väl inte helt fel ute om man säger att BM tar bort frissigheten till viss del?
Tror jag skulle kunna trivas med mitt naturliga hår om det var längre och i bättre kvalitè! Och det är så att som det är nu får jag tillsätta otroligt mycket Silikoner och fukt i mitt hår bara för att det ska sammarbeta minsta lilla. 
Skulle ändå vilja kunna åka och bada utomhus tex utan att vara tvungen att tänka vad för olika produkter jag måste ha med mig efter jag badat osv…

Så ni som har kört BM ett tag:

• vilka produkter använder ni (balsam, efterbehandling, styling osv)?

• hur lång tid tog det innan ni såg resultat?

• är det komplicerat?

Förlåt för rörigt inlägg, men hoppas ni förstod! 

Lägg GÄRNA upp för och efter bilder :) 
en otroligt snygg bild fick ni med.. men tänkte att ni kanske ville se dagens skick!

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

mikkan01
0

Har kunnat vara ute och bada utan några produkter med mig ;-)
Så fort man kommit in i rutin och vet vad man vill använda i håret så går det lika smidigt som när du tvättar med shampoo och Balsam i vanliga fall. 
Jag använder tressemme naturals till tvätt, vet att andra brukar använda det som vårdande Balsam så det är rätt individuellt, vanligast att köra på är väl coops egna Balsam eller garant såklart till tvätt. Vårdande använder jag garnier respons avocado oil & shea butter balsamet eller naturelles för proteinerna.
Aloe vera och en klick klick i längderna efter dusch.

Jag kände skillnad nästintill direkt, när silikonerna var urtvättade var håret som pånyttfött ;-) men det tar nog ett tag tills man ser riktig skillnad. Det är smidigt med BM och det är jäkligt skönt att slippa shampoon och allt vad det innebär. 😃

~mikkan

[MissCaandy]
0

De e bara o kolla i listan på lockig.se vilka sista schampon och vilka Balsam man kan använda.

Jag använder eldorados eller coops egna Schampo som sista Schampo och tresemme naturals Balsam i hårbotten och garniers avokado Balsam i längderna.

Sen tar jag några droppar arganolja i topparna för mindre friss, och är håret för flygigt så tar jag i lite av wellas styling gel, den gröna.

Som värmeskydd använder jag maria nila straight…nånting.. :)

Har inga före och efter bilder, blekte sönder mitt hår så det ser fortfarande ut som skit ;)
Men efter ca ett halvår så har jag märkt att mitt babyhår nästan är lika långt som mitt vanliga hår!

[MissCaandy]
0

Och det är inte mer komplicerat än att använda Schampo.
Ska man iväg är det ju bara att ta med sig ett av sina Balsam om man e lat

[MissCaandy]
0

Och jo det tar bort frissighet.. Oj vad många svar det blev från mig hehe

[Teddies matte]
0

Kolla in lockig.se, där hittar du i princip allt.

Jag använder Erittäin hieno suomalainen hiushoito som tvättbalsam och Tresemmé Naturals som vårdande Balsam.

Resultat började jag nog märka nästan direkt.