Få ordning på frizzigt hår
Mitt hår är ganska tjockt och med lockar/sjävfall. Och om jag bara låter det vara blir det kruttorrt och frizzigt, men vill inte behöva ha i massa saker som gör att jag måste duscha oftare då det blir fetare. Jag använder inpacking ibland (inte ofta nog egentligen) och tvättar det med Schampo så sällan som jag kan, men tycker ändå inte att det gör någon större skillnad. Vad kan jag göra för att få mer fukt och tyngd i det?
Borde kanske nämna att jag inte använder fön eller plattång annat än till luggen någon gång då och då, och håret är inte direkt slitet, bara torrt.
putt.
har samma problem själv ;)
När ja hade blont var det extremt frissigt men sen färgade jag till brunt. Då hade jag en peroid när håret inte alls va frissigt, men nu har det kommit tillbaka :(
märkligt
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
knepigt.. Det är ju en hel vetenskap med hår.
Jag tonar mitt hår brunt, det har jag gjort i många år nu. Men toning ska väl inte slita på håret?
#3 All påverkan på håret skadar håret, så jo, toning sliter på håret. Dock inte i samma utsträckning som exempelvis blekning gör.
#okej.. kan inte sluta nu, det skulle se förjävligt ut :p
Ingen som har någon bra kur för hårinpackning eller liknande?
Jag har också frizzigt hår och jag har fått lite bättre bukt på det nu.
Jag har tonat rätt mycket, men det har inte påverkat mitt hår sådär jättemycket direkt.
Jag brukar tvätta med Anti frizz schampot från Aussie, kramar ur vattnet och sedan tar jag i TRESemmés inpackning för torrt och slitet hår (förut Elvitals inpackning för färgat hår vilken funkar lika bra om man vill behålla färg också) och sedan avslutade jag med Anti frizz balsamet. Någon gång i månaden brukar jag dra i lite ägg och honung i mitt hår, och då gör jag det före schamponeringen. Efteråt använder jag Elvitals hårolja och låter det torka. Så har jag GLISS antifrizz leave in Balsam också som återfuktar under dagen och så.
Jag hade korkskruvar förut, som jag plattade sönder i princip, och jag har haft otroligt torrt hår nu. Slutade med plattningen och försöker låta håret vara så mycket som möjligt. Nu när jag hållit på såhär i ca 4 månader har mitt hår blivit mjukare och följsammare och så. Ibland sover jag med flera snoddar i håret i en låg tofs för att få det rakare.
Förlåt för en lite rörig text, men jaja! :)