På lockig.se hittar du det mesta som är bra att veta.
Jag själv använder ett finskt märke (bor i Finland) som tvättbalsam, men som sista-schampo använde jag Neutral och deras Balsam skall fungera bra också. Som vårdande använder jag Tresemmé Naturals.
Använder också kokosolja i längderna mellan varven.
Har varit inne på lockigt.se men det finns sååå mycket! Vill veta vad som är bäst :)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
#2 Det kan man inte svara på, vad som är bäst för ens eget hår kan ingen annan veta, du måste testa dig fram för att se vad just ditt hår fungerar bra på :)
Såklart är inte samma produkter bra för alla. Men någon som haft problem med fet hår botten och torra toppar kan gärna berätta vad som funkat för dom :)
Du kan kolla Lyko.se, eller AlmaOfSweden
#5 okej tack :) #6 "dom ska gå att köpa i en större mataffär" skrev jag. Liten väl att beställa Balsam tycker jag…
#8 Det jag behöver är ju sista schampot, tvättbalsam och vårdande Balsam. Det lär ju finnas något hyfsat i matbutiker som man kan börja med :)
Ett tvättbalsam som många, även jag kör på är Garant Såklart. Finns på Willys och Hemköp. Även deras Schampo fungerar utmärkt som sista-schampo. Jag kör också med TRESemmé Naturals som vårdande + oljor 🙂 (Jag har rakt hår, tunna hårstrån - typiskt nordisk hårkvalitet och har haft problem med fet hårbotten/torra längder)
Jag gillar Garant Såklart, L´Oréal Elvital Volume Collagen och Barnängen Volym (luktar himmelskt gott tycker jag) som tvättbalsam samt TRÉSemme Naturals Nourishing Moisture och Garnier Respons Avocado Oil & Shea Butter som vårdande.
Mina favoritinpackningar är L´Oréal Elvital Nutri-Gloss och Garnier Respons Pärlemor och Körsbärsinpackning (mother of pearl & cherry).