Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1417 ggr
stenvall99
0

balsammetoden?

Heej, jag undrar lite hur de här med Balsammetoden fungerar och om det är bra för håret? :)

[Teddies matte]
2

Visst fungerar det och visst är det bra för håret, på lockig.se hittar du en hel del information, om du inte varit inne där än.

LinaN
0

jag använder bikarbonat och honung. :) också en no-poo metod! och det funkar jättebra på mitt hår! men alla är olika.

jag har 1-2 matskedar bikarbonat och 1 msk honung när det är storrengöring, ungefär vartannan vecka, och annars så är det antingen bara vatten eller vatten med 1-2 matskedar utrörd honung som jag sköljer håret med.

med bikarbonatet känns mitt hår strävt och otrevligt precis efteråt tills det torkat, då är det lätt, fluffigt och mjukt/lent igen. Speciellt när man använt honung i.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Tzatze
0

Jepp, det funkar jättebra för mig i alla fall. Men det tar ett tag innan man har lärt sig vad som funkar för just sitt hår. Sen så väljer man själv hur stikt man vill följa Balsam eller nopooidealet.

Jag använder balsam när jag  tvättar håret till vardags, men tar Schampo ca 1 ggr/månad. Jag har problem med torr hud så efterbehandlingen består i att återfukta hårbottnen med en mix på vatten, glidslem och glycerol.

KesoMonstret
0

Tycker BM räddade mig. Överdoserade Silikoner förrut, och resultatet var inte så värst fint. Oljigt hår efter några timmar sedan man duschade, slitna längder och det blev platt som en pannkaka. Sen att jag hade väldigt långt hår och ville ha det ännu längre gjorde det inte bättre.

TatsuOni
0

För mig är Balsammetoden det mbästa jag någonsin gjort för mitt hår. Det mår bra och tar 4-5 fem dagar innan det börjar bli lite smutsigt. Det är dock viktigt att hitta rätt produkter för håret. Jag var 21 när jag för första gången i mitt liv hittade ett Balsam mitt hår gillade. Nu har jag inte haft Schampo i håret på snart fem månader. Använder mig av lite Olja eller honungsinpackning när jag vill ha i extra fukt i hår och hårbotten.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Cederin
2

Har börjat med BM idag, har precis gjort den sista tvätten med Schampo och går in i detta med stor förväntan! Självklart är det bra för håret om man jämför med hur Schampo sliter.

Medarbetare på Naglar och Hår

elli-kleo
0

Vad jag fattat det så tvättar man med "sista schampot" en gång innan man börjar med BM. Ska man ha i vårdande Balsam efter schampot?

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

LinaN
0

Jag kör med bikarbonat som sista schampot det är rätt starkt mot håret, plus att då slipper man köpa ett specialarschampo för sista hårtvätten ^^

Efter bikarbonatet kan man gå på med ett bra Balsam direkt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.