Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1619 ggr
Em--ma
0

Tappar hår - HJÄLP!

I nästan ½ år nu så har jag tappat hår!
När jag borstar håret så blir hårborsten full med
hår och när jag drar med fingrarna så följer det med
massor av hår. Mitt hår har nog halverats sen det började
och jag undrar vad man kan göra för att motverka detta?

Det enda som jag kan tänka på som jag har gjort annorlunda
är att jag har ibland använt toni&guy torrschampoo.
Annars är allt som normalt, visst jag har börjat äta onyttigare
också. Kan något sånt ha med saken att göra?
Vissa hårstrån går av, vilket är förståeligt då det är i väldigt
dåligt skick men nästan alla lossnar direkt från hårbotten.
Börjar bli orolig för att om jag tappar i dom här mängderna
så är jag flint till jul! D:

jag har inte färgat håret sen i julas så det är nästan 7cm
med nytt hår. Resten är tyvärr sönderblekt.

vad ska jag göra?!

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

karamell
0

Att det är sönderblekt kan ju vara orsaken till att du tappar hår. Du kan också ha brist på vitaminer o sånt som håret behöver. Det finns olika hårkurer du kan köpa på Life och liknande butiker. Kolla in lifebutiken.se :)

[Teddies matte]
0

Sluta föna håret, platta o.s.v om du gör det, sluta använda Schampo med dåligt innehåll, alt. sluta helt med Schampo. Försök kamma håret så sällan som möjligt. Skaffa dig en hälsosam kost, se till att du äter tillräckligt med proteiner och får i dig ordentligt med vitaminer, du kan ju testa börja med vitamintillskott.

Själv har jag också börjat med tillskottet Priorin för ett litet tag sedan, ganska dyrt men det verkar verkligen fungera för många och jag börjar själv redan se en liten skillnad.

fairyautumn
0

Du är inte stressad å? Känner en som tappar STORA mängder av sitt hår och är typ helt kal på vissa ställen p.g.a stress.

//doge

CatchFatch
0

Jag tappar också massor! Folk skrattar åt mig för de tror jag skämtar när jag säger att jag kommer bli flint om 1år men det känns f*n så! Jag är väldigt stressad då och då, speciellt inombords men verkar lugn utåt. Hoppas det löser sig för dig!

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

KesoMonstret
0

Din kost kan få dig att tappa hår. Men först och främst; TAPPAR DU HÅR eller GÅR SET BARA AV? Om det är en vit plupp längst ut på hårstrået så tappar du det. Kam bero på stress, din kost, slitande i håret som drar ut hårstråna från roten. Om du har brist på viktiga mineraler & vitaminer då tappar du håret. Järn är väldigt viktigt och en proteinrik kost Om ditt hår går av så är det nog det sönderblekta som är orsaken. Har själv blekt hår sen snart ett år tillbaka. Dricker en massa citron och äter C-vitaminsrika frukter för det ska motvärka håravfall en aning.