Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1288 ggr
[Kajsa91]
1

Olika schampo ?

Alltid funderat på det.. Är schampon olika verkligen?
Alltså blir det stor skillnad på håret om man köper ett dyrare? Om man har för nomalt hår, för slitet, för färgat osv osv?

Kör alltid på något billigt som bara luktar gott liksom. :P
Men volymschampo tex, blir det någon skillnad?

Märker ni skillnad om ni byter Schampo?

TatsuOni
0

Det är skillnad på schampon. Jag köper ett dyrare för att det är det enda mitt hår godkänner. Jag tror att ens hårtyp och kvalité avgör vilket Schampo man ska ha, mer än priset gör. Mår ditt hår bra av det du använder så är det ju bara att köra på det.

Sedan finns det ju olika skadliga ämnen i de flesta schampon. (Är inte så insatt i vilka dessa är) Men jag använder ändå ett som inehåller dessa saker, då det som sagt är det enda som funkar för mig.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Bettilusia
0

Vilket Schampo använder du, som funkar ?

TatsuOni
0

#2 Om du menar mig så använde jag ett från Loréal tidigare som heter intense repair, men har nu mera gått över till Balsammetoden och mitt hår mår bättre än någonsin:)

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Wony
0

Jag upplever stor skillnad mellan olika märken. Vissa med mindre skadliga ämnen i gör mitt hår likt halm… Medan de med en hel del dåliga ämnen i gör mitt hår lyckligt. Så det beror helt och hållet på ditt eget hår. Jag använder mestadels sådant som finns i matbutiker, och märker enorm skillnad mellan de olika som finns.

För mig funkar t ex inte Wella mer än ett par tvättar i sträck innan håret blir torrt. Garnier funkar däremot bra längre perioder, och Naturelle gör håret statiskt. Men så är det för mig, just nu. Man får testa sig fram.

Tregly
1

Ja, på mig blir det jättestor skillnad. Just nu har jag kört på Garnier Respons i drygt ett år och det är det enda jag använder nu, vägrar ha något annat. Ska börja med Balsammetoden med ett av respons-balsamen så fort vi flyttat. Har metaller i vattnet nu som förstör håret totalt och går inte köra Balsammetoden om man har vatten som hela tiden förstör det 🤓

Så svaret på frågan är ja, det gör stor skillnad för mig. Måste ha "naturliga" grejor för att mitt hår ska fungera. Inte massa olika skadliga och konstiga ämnen. Beror delvis på min mjälleksem med, så det är med en anledning till att det är så viktigt att jag har ett bra Schampo o Balsam som hjälper mot det! 🙂

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!