Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1515 ggr
TerriZue
0

Färgning, hjälp!

Hej allihop!

Jag har fått för mig att jag vill färga mitt hår i en lite galen färg. Jag älskar verkligen rosa och nu har jag bestämt mig för att det skulle vara kul att testa att ha rosa hår men jag har lite funderingar som jag hoppas att någon här inne kan hjälpa mig med.

Jag har ganska långt hår (typ strax nedanför skuldrorna) och jag har färgat det ganska mycket tidigare (mest rött då). Nu har jag dock hållit mig till att färga det mörkbrunt de senaste gångerna. Sist jag färgade håret var nog ungefär tre-fyra månader sedan, färgen finns fortfarande kvar men har blivit ganska blekt och jag har ordentlig utväxt.

Jag kör med Balsammetoden och trivs jättebra med den, mitt hår har blivit så mycket finare sen jag slutade använda Schampo.

Nu till frågorna..
Jag förstår ju att jag måste bleka håret först för att kunna färga det rosa eftersom jag har så mörkt hår som dessutom redan är färgat. Vilken typ av blekning ska jag använda mig av? Finns det någon som är mindre skadlig för håret? Jag är så nöjd med längden på mitt hår nu, jag är jätterädd att det ska bli så slitet att jag måste klippa av det.

Andra frågan: Var hittar jag en bra rosa färg som sitter bra men ändå är så skonsam som möjligt mot håret?

Tredje frågan: hur tar jag hand om håret på bästa sätt efter färgningen, så att färgen håller sig snygg och så att håret får så bra vård som möjlig?

Som sagt var, jag har färgat ganska mycket tidigare men på dne tiden brydde jag mig inte alls om mitt hår och jag tog inte hand om det för fem öre, så jag vill inte göra på samma sätt nu. ;)

Jättetacksam för alla tips jag kan få! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

TerriZue
1

Man får ju inte lägga upp bilder man inte äger rättigheterna till men jag hoppas det är okej att länka. Jag tänker mig typ den färgen som är på bilden. :)

Pink hair

Chamy
0

Väldigt fin färg! Tyvärr har jag inga tips att ge.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Clementinbarn
1

Det finns nog ingen blekning som kan vara direkt bra för håret, alla sliter! Mood ultra blond är bra men är lite i en förpackning. Om du vill ha en rosa färg som håller längre och som inte sliter på håret skulle jag rekommendera Manic Panic eller special effects! Finns att köpa på nätet. :) För att sedan få färgen att hålla i sig bättre kan du ta typ en halv burk rosa hårfärg och blanda i det i ditt Balsam. Använd schampoo och Balsam för färgat hår, tvätta håret så sällan du kan, använd torrschampoo, tvätta med kallare vatten kan också hålla färgen bättre!

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

TerriZue
0

Tack så jättemycket för tipsen Clementinbarn! :) 

Jag ska kolla upp den färgen. Nej, att det inte finns någon blekning som är bra för håret förstod jag nog men jag hoppas kunna hitta den som är minst skadlig i alla fall. :)

Clementinbarn
0

#4 Inga problem! :) Bara roligt att kunna hjälpa så om du undrar något mer så är de bara att fråga!

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Mimmulih
1

Hr inga andra tips än de som redan är sagda, lägg gärna upp bild på hur de blev!🙂

TerriZue
1

Ska absolut lägga upp bilder sen. :)

Jag var inne och letade lite färg och gillade Manic Panic, det var en lite "mer rosa" färg än jag tänkt mig men jag tyckte ändå om den och jag gillar att den inte är testad på djur.

Jag såg även att de hade ett blekmedel, någon som vet om det är bra?

TerriZue
0

Nu har jag tittat runt lite och bestämt mig för att gå till en frisör och bleka håret. Jag vill att det görs av ett proffs, så att det blir minsta möjliga slitage på håret. Jag är så himla nöjd med att mitt hår blivit så långt nu och jag skulle bli jätteledsen om det blev helt sönderslitet av en misslyckad blekning. Dessutom är det ju färgat sedan innan, så jag tror jag behöver hjälp för att få det bra. :)