Tips på bra schampo/balsam för normalt/slitet hår
Hej! Jo det är såhär att jag använder TREsemme (stavning haha?) till både Schampo och Balsam (vet inte vilket närmare bestämt men kan kolla upp om det har någon betydelse) men jag har fått höra att det tydligen inte är så bra för håret, vilket jag trodde. Jag skulle helt enkelt vilja ha tips på schampon och Balsam som är bra för håret :) Jag behöver ett Schampo som är vårdande. Mitt hår skulle nog klassas som normalt, men på gränsen till slitet efter ett par år med plattången (den slutade jag använda för nästan ett år sen men den har satt sina spår så att säga.) Jag har en hel del kluvna toppar fast jag klippte av håret efter att jag slutade platta det så topparna beror inte på det. Jag tvättar håret varannan dag-var fjärde dag, det beror väldigt mycket på om jag ska träffa folk eller ej ;) pris har ingen större betydelse, bara det inte är overkligt dyrt liksom haha. Tack på förhand! :)
Har du funderat på Balsammetoden?
Schampo torkar ut håret, vill du återfukta ditt hår är det Balsam som gäller.
Sen jag började med Balsammetoden kan jag inte tänka mig något annat, mitt hår var så slitet innan och blev det fort igen efter att jag klippt och fräschat upp det. Tillika med Balsammetoden använder jag också Kokosolja, rekommenderas!
Tack för tipset! Dock känner jag inte att det är något jag vill prova just nu, torrt hår har jag inte utan det är snarare tvärtom att det är mer glansigt/fett :) Metoden verkar däremot spännande men jag känner att då skulle jag vilja läsa på lite om det, men det är inget jag varken har lust för eller intresse för i nuläget. Jag har också fått för mig att håret inte blir lika rent? Det känns så iallafall. Därför skulle jag bli tacksam för tips på Schampo OCH Balsam :)
#2 Jag var också tveksam till först, men det är fantastiskt vad mitt hår mår bättre! Håret blir absolut rent, så länge man inte använder några dåliga ämnen för håret så blir håret rent av bara Balsam.
Gå in på lockig.se och kolla runt, där finns massvis med information.
Skall du använda Schampo skall det vara utan Silikoner, uttorkande alkoholer och dylikt. På lockig.se kan du också hitta information om vilka ämnen som är skadliga för håret och som varken skall finnas i Schampon eller Balsam.