Annons:
Etiketthårprojekt
Läst 238 ggr
[Elelli]
2020-08-07 18:45

Låta naturlig hårfärg växa ut

Jag har färgat mitt hår i 15 år och bestämde mig i december förra året att det är nog nu. Ska bli spännande och se vad det är för färg som växer ut. Är det fler som gått igenom denna processen - att låta er naturliga hårfärg växa ut? Hur lång tid tog det för er att få ert naturliga till axlarna (mitt är nu precis under öronen), längtar tills jag kan klippa av det färgade.

Annons:
Honestyisdead
2020-08-07 19:32
#1

Msn ser ju färgen man har på utväxten? Jag låter mitt växa nu men tror inte jag orkar hålla ut för att bli av med allt färgat innan jag färgar igen. Har en ful råttfärg.

[Elelli]
2020-08-07 20:51
#2

Tycker inte en utväxt gör sig rättvis, dock. Jag har alltid haft mörkare botten och ljusare längder

TatsuOni
2020-08-08 15:01
#3

Jag har sparat ut min naturliga färg tidigare och det tog väl kanske 2-3 år att spara ut min naturliga färg till axlarna. Hår växer ca en cm i månaden, så du kan själv mäta ungefär hur lång tid det kommer att ta för dig🙂

#1 Min utväxt mot svart ser inte alls likadan ut som mitt naturliga hår gjorde utsparat. Det är vanligt. En tunn strimma av din egen färg i kontrast mot t ex svart ger illusionen av t ex ljusare hår än det verkligen är.

#2 Om dina längder brukar vara ljusare så beror det på att de bleks av t ex solen🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Elelli]
2020-08-08 15:04
#4

Jag vet. Men anser ändå inte att en utväxt ger en rättvis bild av hur ens naturliga hårfärg ser ut.

Honestyisdead
2020-08-08 16:31
#5

Min utväxt är nog 4-5 cm och jag tror det visar ganska bra. Det är fult kan jag konstatera ;)

[Elelli]
2020-08-08 17:10
#6

Okej :-)

Annons:
TatsuOni
2020-08-08 18:59
#7

#4 Om du svarade mig där så skrev jag ju just att utväxt inte ser likadan ut som ett helt naturligt hår🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: