Annons:
Etiketterhårvårdövrigtundersökningar
Läst 335 ggr
TatsuOni
2020-06-01 14:23

Skyddar du håret från solen?

Nu är det stark sol ute, vilket kan slita på håret i högre doser. Samt pollen som gärna sätter sig i håret, vilket kan vara jobbigt för allergiker. Skyddar du håret på något sätt?


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

  • Redigerat 2022-02-06 15:21 av TatsuOni
Annons:
TatsuOni
2020-06-01 14:25
#1

Jo, jag har ju sjal för att skydda håret året runt, så det gäller även nu på sommaren. Är det soligt så kan jag även ta på en keps. Det blir några få tillfällen då jag inte skyddar håret.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Scorpio97
2020-06-01 14:40
#2

Nej, det gör jag inte. Äger en solhatt som jag använt några få gånger och måste jag ligga på en strand har jag gärna handduken över huvudet, men det är för att skugga ansiktet/skydda från värmen. Så syftet är inte att skydda håret. Överlag tycker jag det är obekvämt med huvudbonad. Sen håller jag mig i skuggan så långt som möjligt, för jag gillar inte solen :)

Att det kan fastna pollen har jag dock aldrig tänkt på, trots att jag är pollenallergiker.


//Jessie

[Devya]
2020-06-01 14:45
#3

Nej, jag håller mig oftast i skuggan ändå. Håret på huvudet är ändå inte så pass viktigt att jag skulle börja fundera på att skydda det. Det handlar mer om att skydda mitt huvud så jag inte får solsting.

Maria
2020-06-01 15:03
#4

Nej det gör jag inte. Förr tyckte jag alltid att håret blev så fint om sommaren då det blev solblekt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
2020-06-01 15:06
#5

Solhatt är bra för att skydda hår, svål, öron, nacke och ansikte (framförallt näsan). Slarvar dock ibland, men nu skall jag ut och skörda rabarber och det var en bra påminnelse om hatt.

Honestyisdead
2020-06-01 15:31
#6

Är nästan aldrig i solen. De gånger jag är det har jag inget för att skydda just håret.

Annons:
Grace2009
2020-06-01 17:13
#7

Försöker undvika solen i den mån jag kan. Använder ibland hatt ute men det handlar mer om att skydda min hud. I och med att jag inte sparar ut mitt hår kvittar det som solen bleker det lite och slitaget det medför, men en bränd hårbotten är inget jag vill ha.

Upp till toppen
Annons: