Annons:
Etikettprodukter
Läst 294 ggr
Sjuttan
3/11/20, 10:00 AM

Ev torrshampo

Har med förtjusning börjat an vända Schwarzkopfs COLOR REFRESHER. Så himla smidigt att använda det vi varje hårtvätt och bara i tre minuter. MEN - hos mig blir håret i luggen fett efter bara 3-4 dagar! Avskyr fett hår som dessutom syns allra mest i luggen. Vill inte tvätta hela håret så ofta. Söker något knep att åtgärda problemet på ett enklare sått. Smarta knep efterlyses!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
TatsuOni
3/11/20, 10:13 AM
#1

Du kan inte tvätta enbart luggen då?

Annars så finns det ju torrschampon, som du var inne på. Dessa kan användas på två sätt.

Ett är att spraya på för att dölja fettet.

Det andra, vet jag inte om det fungerar med köpta torrschampon. Men det är att ha i torrschampot, låta sitta en halvtimma, timma för att suga upp det värsta fettet och sedan borsta ur med t ex en svinborste.

Annars så kommer jag inte på någonting mer just nu. Själv så har jag ju långt hår, där det är lätt att dölja lite fett med uppsättningar.

Hoppas att någon mer kommer med förslag🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Sjuttan
3/11/20, 10:23 AM
#2

Har försökt att tvätta bara luggen men det tog inte bort fettet. Var väl kanske för försiktig med att få shampo där som inte skulle tvättas o fick då istället för lite. Ska testa att köpa torrshampo, låter bra att det finns något som man bara kan spraya på, o därmed enbart luggen, vill ju inte behöva behandla hela håret. Har betydligt större hår nu än på bilden. Tack för dina tips!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

TatsuOni
3/11/20, 10:30 AM
#3

#2 Låter som att du har haft för lite Schampo eller sköljt för dåligt.

Hoppas att torrschampo fungerar bra för dig🙂 Kan dessvärre inte tipsa om vilka torrschampon som är bra.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Maria
3/11/20, 10:38 AM
#4

Jag har haft lugg i hela mitt liv och när jag var yngre så tvättade jag ofta bara luggen och det funkade fint. Jag använde ganska rejält med Schampo och gnuggade även hårbottnen där själva luggen växer och sedan sköljde jag ordentligt och det blev alltid bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
3/11/20, 11:32 AM
#5

Om du har ljust hår funkar potatismjöl bra som torrschampo.

Sjuttan
3/11/20, 9:19 PM
#6

Tack alla ni snälla! Den där roliga hårfärgen jag börjat använda tvättar man ju bort, och måste shamponera in igen varje tvätt. Fast har ingen större utväxt som syns vid luggen. Har inte ljust hår, har också hört att potatismjöl funkar. Har idag tvättat luggen, ser ut som att det funkat. Kanske provar potatismjöl ändå nån dag, det kan ju knappast färja håret vitt.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
Surpan
3/12/20, 9:22 AM
#7

Batiste är ett bra torrschampo. Finns ett färgat om man har mörkare hår. Känns inte alls i håret men luktar ganska mycket.

/Surpan

Sjuttan
3/12/20, 1:44 PM
#8

Tack Surpan!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Upp till toppen
Annons: