Annons:
Etiketthårvård
Läst 519 ggr
Belleochteddie
2019-01-08 16:26

Tillskott för tjockare hår

Min fråga lyder som titeln, finns det något tillskott någon rekommenderar för att håret ska växa sig tjockare och längre. Kollade på dem gummibjörnarna men läste recensionerna och många hade fått problem med hyn utav dem, vilket jag redan har så backade ifrån dem då. Men något annat ni rekommenderar? Om så bara en vitamin skulle hjälpa så tar jag emot alla tips!

Annons:
Sindri
2019-01-08 17:02
#1

Jag läste den här artikeln 
https://martinajohansson.se/varfor-du-ska-kasta-ditt-vitamin-b-komplextillskott/
och började efter det äta B5, B6 och B7, plus collagenpulver efter rekommendation från en vän.

Kan inte säga att jag märkt så mycket än, det tar ett tag. Men märkbart tjockare och finare hår fick jag för många år sedan när jag slutade med Schampo. Schampo och stylingprodukter sliter och nöter på håret. Jag är 60+are och har finare hår nu än som ung.

Du spar pengar också, slipp köpa hårprodukter och slipp köpa vitaminer.
Däremot är det bra att investera i ett sidenörngott, det sliter mindre på håret än bomull.

TatsuOni
2019-01-08 18:33
#2

Om du inte äter dåligt och har brist på någonting så kommer ett tillskott inte att göra någon nytta.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Surpan
2019-01-09 08:45
#3

Skippa att lägga pengar på sånt där. Antingen så har du tunnare hårstrån på grund av gener eller på grund av kemisk förstöring. Om problemet är att du har få hårstrån så beror det antingen på gener eller att håret bryts av för lätt. Inget av dessa kommer att hjälpas med vitaminer tyvärr. 

Men deppa inte, för du har kommit helt rätt! På den här sidan finns massa tips på hur du kan göra för att stärka håret för att det inte ska gå av lika lätt och nå sin fulla potential. 🙂

/Surpan

Bettilusia
2019-01-18 10:59
#4

Sindri använder du Balsammetoden? Vad använder du?

Sindri
2019-01-18 14:21
#5

Vatten.

Bettilusia
2019-01-20 10:43
#6

Sindri, inga stylingprodukter alls?

Annons:
Sindri
2019-01-20 11:17
#7

Nope! Jag gör inpackningar ibland med olika örter från Hennabutiken, men i övrigt ingenting. Mitt hår tycks gilla det för det är mycket finare nu än när jag var ung.

Upp till toppen
Annons: