Annons:
Etikettprodukter
Läst 272 ggr
Honestyisdead
2018-12-16 10:20

För volym

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick detta av en vän. Hennes hår blev som en kaka och fick tvätta många gånger innan det försvann.

Jag har till början av skuldrorna på längden och spik rakt mörkt hår som är tjockt.

Är det något för mig? Och hur lite och var i håret? Ska man gnugga in det?

Annons:
[Tuulikki]
2018-12-16 11:53
#1

Lyft på överhåret, häll på litegrann(!) av pudret och gnugga sen upp volym 😊 hellre för lite än för mycket, det går ju häva i lite till allt eftersom. Trivs du inte med märket går det byta, men själva grejen med volympuder ska funka. Exakt det där volympulvret har jag testat och tycker det är helt ok 😊 hade också långt hår när jag använde det. Men lägg det som sagt under överhåret utifall det skulle få håret att se lite dassigt ut (som vissa torrschampon kan)

Honestyisdead
2018-12-16 12:35
#2

Mitt hår är inte längre långt. Klippte mer än halva i veckan hehe.

Tack för tips. Får testa när jag bara är hemma

[Tuulikki]
2018-12-16 14:02
#3

Haha med långt menar jag längre än typ axlarna 😁 Berätta gärna hur det gick sen 😊

TatsuOni
2018-12-16 14:33
#4

Nu var det många år sedan jag använde volympuder och jag använde ett annat märke, men jag gjorde ungefär som #1

Hade inga problem att tvätta ur den sorten jag använde (något billigt märke), men kan tänka mig att det blir klumpar om man överdoserar.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Honestyisdead
2018-12-16 14:39
#5

#3 Jaha hehe.  Jag har haft mellan rumpan och under skulderna i minst 15 år så det här är kort 😂

Upp till toppen
Annons: