Annons:
Etiketttips-råd
Läst 383 ggr
Fridaaaa
11/30/18, 9:30 AM

Håret efter graviditeten

Mitt hår blir snabbt fett samt  har tappat volym sedan jag fick barn för 8,5 månad sedan. Någon som har bra tips och förslag?

INTE Balsammetoden!
Och inte dyra produkter.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Surpan
11/30/18, 9:35 AM
#1

Har du gjort någon förändring till nu sedan innan graviditeten? Ammar du, tar du preventivmedel? Bytt kost?

/Surpan

Fridaaaa
11/30/18, 9:36 AM
#2

#1 Ammar inte. 
Ja jag tar pmedel, samma kost som innan graviditeten :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Surpan
11/30/18, 9:43 AM
#3

#2 Samma p-medel som innan graviditeten? Annars kanske det är det som strular tänker jag. Plötslig fettproduktion i hud/hår beror ofta på hormoner.

Vad använder du för produkter idag, kan du ha fått en build-up? kanske kan vara värt att testa ett djuprengörande Schampo en gång och sedan gå över till lättare produkter. 🙂 Vad har du för hårtyp?

/Surpan

Fridaaaa
11/30/18, 9:58 AM
#4

#3 Nej inte samma, fick inte ha samma denna gången. 

Vad är build-up?
Just nu har jag neutral. Men testat garnier, head shoulders och någon till.
Vågigt, ganska tjockt hår.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sattyg
11/30/18, 10:59 AM
#5

Om det beror på graviditeten så kanske det ordnar upp sig själv med tiden. Jag har inte hittat några produkter som gör håret mindre fett men ett djuprengörande Schampo då och då hjälper till lite. Annars är det torrschampo som gäller, då känns håret rent iaf och får mer volym.

Surpan
11/30/18, 11:02 AM
#6

#4 Det är att man kan få en uppbyggnad av olika ämnen som kan lagras i håret och inte tvättas bort ordentligt med Schampo. Dock vet jag att neutrals Schampo är tillräckligt starkt för att tvätta håret helt rent så det borde inte vara det som är problemet.

/Surpan

Annons:
TatsuOni
12/1/18, 10:56 AM
#7

En graviditet kan ge både övergående och permanenta förändringar på håret. T ex så finns det folk som får lockigt hår (livet ut) efter en graviditet o.s.v.

Använder du torrschampo eller kan det vara någonting? Kan både dölja fett och ge volym.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Fridaaaa
12/1/18, 11:10 AM
#8

#7 Nej inte testat torrschampo, vilka märken är bra som är billiga? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TatsuOni
12/1/18, 11:15 AM
#9

#8 Det kan jag tyvärr inte svara på, men jag hoppas att någon annan kan rekommendera ett märke🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Sattyg
12/1/18, 11:20 AM
#10

Batiste torrschampo är helt klart bäst. Det säljs på Ica, Coop, rusta och ÖB t.ex, en flaska kostar mellan 30-70kr beroende på vart du handlar

Fridaaaa
12/1/18, 11:21 AM
#11

#10 Tack ska kolla den, har både ica och Ö&B :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tuulikki]
12/1/18, 2:18 PM
#12

Säger också Batiste :) Finns för brunt hår också, för på mig som är brunett kan håret se lite grått/dassigt ut om jag bara tar ett "vanligt". Så det för brunt/mörkt hår är toppen tycker jag. Batistes torrschampon luktar dessutom gott till skillnad från t.ex Proffs.

Upp till toppen
Annons: