Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 889 ggr
Anonymamej
2018-10-13 20:08

Hjälp! Grönt hår

Jag hade förut grå/blond hår men var trött på det då det var fläkigt färga det då i en brun/grå färgbomb. Den första dagen var det lite lila toning, snyggt. Men efter varje gång jag duscha blev det mer o mer grönt. Nu är det verkligen grönt.. va ska jag göra? Hjälp snälla! Har en färg hemma som typ är brun/röd eller va man ska säga, men vet inte om jag vill lägga i den ifall det blir hemskt.

Annons:
Anonymamej
2018-10-13 20:29
#1

Upp

Carrosh
2018-10-13 20:49
#2

Du kan ju alltid prova, annars får du kanske gå till en frisör och fixa till det.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anonymamej
2018-10-14 11:40
#3

#2 tyvärr har jag inte råd med frisör. Inte nu iallfall. Men ska färga håret med med färgen jag hade hemma.

Anonymamej
2018-10-15 15:49
#4

Upp

Surpan
2018-10-16 13:42
#5

Det hjälper inte att skriva "upp" när inlägget redan ligger på sidans förstasida. 🙂

Har du testat färgen du hade hemma? Annars kanske en pigment-inpackning kan göra susen? Någon med lite röda pigment i. Då kan du blanda i Balsam för önskad intensitet.

/Surpan

Anonymamej
2018-10-17 08:59
#6

#5 hade i färgen som va hemma, uppe vid hårbotten o typ runt huvudet är det nu brun/rött men topparna tog inte åt såg något så dom e fortfarande gröna men ska köpa en till förpackning o lägga i topparna.

Annons:
[Forest]
2018-10-21 10:49
#7

Färgbomb är väl mer tillfällig färgning som bleks av när man tvättar håret. Dock sitter färgen i och man blir inte av med den helt. Jag testa färgbomb o det var först mörkt rött som sen vart dassig rosa. Jag köpte sen modd förg guld brun o vart kvitt rosa färgen helt. Modd har alltid funkat bäst i mitt hår. Jag har fått klippa mig flera gånger för bli av med värsta slitna håret. Har kort frisyr alltid haft det. Lycka till jag skulle köpa hårfärg för slippa färgbomba håret 1 gång i veckan.

Surpan
2018-10-22 07:22
#8

#7 Färgbomb är oftast en tillfällig färgning ja, men när det gäller att neutralisera Färger så gör det oftast ett bra jobb med att göra det mer eller mindre permanent. Beroende på hårkvalité. 🙂

/Surpan

Upp till toppen
Annons: