Färg

Hjälp! Grönt hår

2018-10-13 20:08 #0 av: Anonymamej

Jag hade förut grå/blond hår men var trött på det då det var fläkigt färga det då i en brun/grå färgbomb. Den första dagen var det lite lila toning, snyggt. Men efter varje gång jag duscha blev det mer o mer grönt. Nu är det verkligen grönt.. va ska jag göra? Hjälp snälla! Har en färg hemma som typ är brun/röd eller va man ska säga, men vet inte om jag vill lägga i den ifall det blir hemskt.

Anmäl
2018-10-13 20:29 #1 av: Anonymamej

Anmäl
2018-10-13 20:49 #2 av: Carrosh

Du kan ju alltid prova, annars får du kanske gå till en frisör och fixa till det.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anmäl
2018-10-14 11:40 #3 av: Anonymamej

#2 tyvärr har jag inte råd med frisör. Inte nu iallfall. Men ska färga håret med med färgen jag hade hemma.

Anmäl
2018-10-15 15:49 #4 av: Anonymamej

Anmäl
2018-10-16 13:42 #5 av: Surpan

Det hjälper inte att skriva "upp" när inlägget redan ligger på sidans förstasida. Glad

Har du testat färgen du hade hemma? Annars kanske en pigment-inpackning kan göra susen? Någon med lite röda pigment i. Då kan du blanda i balsam för önskad intensitet.

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2018-10-17 08:59 #6 av: Anonymamej

#5 hade i färgen som va hemma, uppe vid hårbotten o typ runt huvudet är det nu brun/rött men topparna tog inte åt såg något så dom e fortfarande gröna men ska köpa en till förpackning o lägga i topparna.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.