Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 532 ggr
Surpan
2018-10-02 09:11

Varför har du långt hår?

För att det är fint? För att du älskar att fläta håret? För att kunna få större effekt när du headbangar? 😃

/Surpan

Annons:
Maria
2018-10-02 09:16
#1

Jag har mer eller mindre alltid haft långt hår. En period då vi reste mycket och jag snorklade en del så hade jag kort hår av bekvämlighet. Jag har också haft kort hår efter en cancerbehandling men annars alltid långt.

Varför är för att jag tycker det är enklast så. Bara att sätta upp håret så att man får bort det från nacken är underbart. Jag sover alltid i tofs.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Travis D
2018-10-02 09:21
#2

Mitt hår är ca 1m och 10cm och det är för att jag tycker det är fint. Ska dock klippa det =)

[Tuulikki]
2018-10-02 15:04
#3

Jag tycker det är jättefint, att det passar mig, att det är kul att kunna göra flätor och frisyrer, jag känner mig bekväm i det och har jag en dålig dag kan jag bara slänga upp det i en tofs eller messy bun 😄

Caeli
2018-10-02 17:20
#4

För att det är praktiskt! Bara att snurra ihop i en knut sen är det färdigt. Och så slipper man ju gå till frisören stup i kvarten!😉

TatsuOni
2018-10-02 18:30
#5

Det är snyggt, lätt att sätta upp och få ur vägen.

Jag gillar stora knutar😎

Man kan göra många fina frisyrer.

Mitt hår är en hobby och ju mer dessto bättre😛

Jag gillar "historiska" frisyrer som t ex viktorianska och då är det långt hår som gäller.

Jag vill ser hur långt jag kan få det.

Det är kul med hårsaker som hårpinnar m.m.

Finns säkert fler anledningar som jag inte kommer på just nu, men sammanfattningen är att jag är en hårnörd😉


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

VeilofElysium
2018-10-03 22:24
#6

Delvis för att jag tycker att det är estetiskt vackert på både kvinnor och män 😍. Och delvis för att jag inte passar i kort hår. Det är inte smickrande på just mig men säkert andra

Annons:
Upp till toppen
Annons: