Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 623 ggr
Surpan
2018-10-02 09:10

Varför har du kort hår?

För att du gillar stilen? För att det är luftigt och skönt? För att Schampo är dyrt? 😃

/Surpan

Annons:
Namiko
2018-10-02 09:23
#1

För att slippa allt hår som fastnar i avloppet 😃 

Jag har massa anledningar till att ha kort hår. Jag tycker det är snyggt, skönt, det kräver mindre omvårdnad (och mindre Schampo, använder inte Balsam alls om jag har kort hår), det är svalare under sommaren. Efter att jag hade kort hår i flera år så står jag inte längre ut med att ha håret liggandes i nacken. Jag blir inte heller lika rädd om håret så jag kan bleka och färga hur mycket jag vill, det är ju ändå bortklippt efter några månader.

Nu har jag dock inte orkat klippa mig på 1½ år, så det är rätt långt.. Men idag blir det kort igen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Alex&company
2018-10-02 09:24
#2

Gick till frisören och snaggade av mitt hår för två veckor sedan! Jag var otroligt trött på att ta hand om mitt extremt tjocka (mycket och tjocka hårstrån)  och totalt otämjbara hår med 100% volym. Orkade jag inte fixa håret såg jag ut som snubben i castaway XD

lunaticIam
2018-10-02 14:51
#3

För att jag spontant klippte av mig håret förra året. Nu sparar jag ut det igen 😎

jollycox
2018-10-04 19:01
#4

För att det är så skönt! Det är inte ivägen hela tiden.
Sen går det ju fortare att torka och går åt mindre schampo/balsam.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

nypisnina
2018-10-06 14:23
#5

Det är så snyggt samt att det är mer en frisyr om man säger. Det är lättare att sköta på alla sätt. Förutom att det krävs lite mer styling än långt hår som man bara kan sätta upp om man inte hinner eller vill styla det. En kort frisyr kräver oftast lite fix innan det blir bra. 

Hoppas ingen missförstår mig, jag äääälskar långt hår, det är vackert och är också en frisyr, men jag tror man kan förstå hur jag menar. Jag tycker just nu bara att kort hår är så snyggt för att jag tröttnade på mitt långa själv och ser massa snygga korta frillor nu.

tlover
2018-10-08 15:21
#6

För att det var så ledsamt att det gick av hårstrån bara jag tog i håret efter att dottern hade börjat hänga (japp hänga) och pilla/slita i håret.

Jag saknar mitt långa hår när det var friskt men inte då det var som mest nött. Nu har jag till just nedanför axlarna vilket är kort för mig (som längst nådde det nästan knäna) och det är för tjockt för att jag kan göra något med det, till och med två flätor ser tokigt ut 😕

l'm back

Annons:
[~Kollen~]
2018-10-08 15:47
#7

Jag har lagom inte för kort och inte för långt för jag vill inte ha för kort men det skulle ändå vara skönt att ha kort så slösar man inte lika mycket på Schampo, Blir mycket lättare att borsta och så var det borstningen med långt hår det var det negativa med långt hår alla tovor och trassel! Men är väldigt nöjd med det håret jag har nu

tlover
2018-10-08 16:43
#8

För mig tar det inte mindre Schampo som korthårig då jag använder det. Schampo används ju inte i längderna iallafall

l'm back

Upp till toppen
Annons: