Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1145 ggr
IceTee
9/21/18, 1:25 AM

Tunt, rakt hår efter tvätt

När ens hår är tunt och platt torkar det ganska fort. Vi som har den här hårtypen har en fördel där. Men det behöver fortfarande torka och det formar sig ofta i positionen det torkade i. I alla fall för mig, där det alltid blir en liten böj vid axlarna när det får lufttorka. Hur gör ni andra? Fönar ni? Har ni det i en handduk? Låter ni det också bara göra sitt i några timmar?

(Var lite svårt att placera tråden så jag la den i "övrigt hår")

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Surpan
9/21/18, 7:16 AM
#1

Ja du.. Jag fick också så trots tjockt och tungt hår, det blir alltid så för mig om jag har hår strax efter axellängd, oavsett hur jag torkar det. Så jag försökte hålla det kortare eller längre, då löste det sig. 🙂

/Surpan

[Tuulikki]
9/21/18, 12:39 PM
#2

Har du provat att borsta/kamma håret när det är blött eller fuktigt så det torkar rakare? Brukar göra skillnad på mig 😊

TatsuOni
9/21/18, 3:54 PM
#3

Jag har hår nedanför rumpan och det torkar rakt när det lufttorkar. Jag lufttorkar alltid eller sitter framför en fläkt.

Om du inte vill slita på håret med ändå ha det rakt så kanske en hårfön som kan föna kallt kan vara någonting? Då kan du låta håret torka tills det är lite fuktigt och sedan föna det torrt.

PS. Flyttade tråden till Tips och råd, då jag tyckte att den passar där.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

IceTee
9/25/18, 3:57 PM
#4

Jag kanske inte gjorde det så tydligt, men jag undrar bara hur andra gör, inte tips på hur jag kan undvika att det formar sig vid axlarna. Det är ett ganska obefintligt problem för mig. Var mest nyfiken på alla andra som har samma typ av hår som jag 🙂

Medarbetare på Skor iFokus

TatsuOni
9/26/18, 8:43 AM
#5

#4 I så fall torkar mitt hår som sagt rakt idag, men när det var i din längd så fick jag en liten böj vid axlarna🙂

Mitt hår är medeltjockt, numera med medeltjocka strån, men de var tunna för några år sedan. Platt är det också av naturen.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: