Annons:
Etikettfrisörer
Läst 900 ggr
akvarium123
8/5/18, 10:12 PM

Hur ska jag göra...

Jo alltså det är såhär att jag är en kille och jag går till en frisör ganska så regelbundet (var 4-6;e vecka) på sommaren och var 6-8;e vecka på vintern. Men nu är frågan såhär. Är det värt att gå till, exempelvis NO19 eller en lite "dyrare" salong. Just nu går jag till den billigaste i stan och jag blir aldrig helt nöjd. Dels så vill dom ju klippa så många som möjligt varje dag vilket gör att det känns lite som löpande bandet tänket. Det gör något oerhört ont också då de har för bråttom och gör så att man istället får ont. 

Förra gången så glömde dom klippa bakom örat och så kändes det som om det skulle börja blöda då frisören som klippte mig hade för bråttom. Det här med klippningen har hänt kanske 2 gånger förut.

Så nu är frågan såhär. Är de här lite dyrare frisörsalongerna lite lugnare och kommer ihåg att göra allt som man vill ha gjort eller är det samma press och känslan av att det är löpande bandet känslan??

Annons:
TatsuOni
8/6/18, 5:53 PM
#1

Det finns bättre och sämre salonger/frisörer oavsett pris.

Nu var det många år sedan jag var hos en frisör senast, men min erfarenhet var att de större salongerna var "sämre". De lyssnade inte och hade bråttom. Medans de mindre, ofta privatägda av samma person som klipper var betydligt bättre. Trevliga människor som lyssnade och gjorde ett bra jobb.

Men är du inte nöjd, så byt tills du blir nöjd.  Är du ute efter att det ska vara billigt så kan du även testa att klippa dig hos en lärling på en frisörskola.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: