Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1074 ggr
Moalinn
2018-08-04 13:51

Få bort grön färg/nyans

Finns det något sätt att få bort grön "färg"/nyans i håret utan att behöva färga? Silverschampoo var det någon som föreslog men vet inte om det skulle hjälpa? Det enda som hjälper är kanske att klippa bort det?

Det gröna kommer från att jag var blåhårig, färgade håret svart men lät längderna  vara blåa. Sen har jag bara låtit håret vila från färgning i lite mer än ett år så det är i princip min naturliga hårfärg (mörkblond-ish) jag har till stor del. Klippte bort en stor del av det gröna för ungefär ett år sedan, men det skiftar fortfarande i grönt.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
TatsuOni
2018-08-04 14:56
#1

Toning eller färginpackning med röda toner är nog det bästa. Du kan t ex köpa en toning (manic panic eller liknande) och ha i ditt Balsam och låta sitta några minuter som inpackning. Det sliter nämligen inte på håret.

Annars så finns det ju andra metoder för att försöka få ur gammal färg, men det sliter alltid lite. Om det är slitage du vill undvika?


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Moalinn
2018-08-06 14:26
#2

Hur blir det då med det som inte är grönt om man slänger i rött? Det är nästan slingor, vissa skiftar i grönt, andra är ljusare blont och andra mörkblont. Håret är redan slitet som det är så det spelar väl egentligen ingen roll, men vill inte förstöra den färgen jag har som inte är grön om man säger så. Kanske inte går?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

TatsuOni
2018-08-06 17:40
#3

#2 Då blir det ju svårt hur man än gör… Med en toning/färgbomb så kommer du att få röda nyanser i det blonda. Och även om du bleker det så är det inte helt säkert att du får ur det gröna.

Finns ju hemmakurer med c-vitaminbrustabletter m.m. Men dessa sliter också och garanterar inget resultat heller.

Har du någon kompis som kan bleka endast dem gröna slingorna?

Eller kan du tänka dig att bara bleka topparna så att det gröna m.m bleks utan att du rör ditt "naturliga" hår?


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: