Annons:
Etikettprodukter
Läst 697 ggr
aajliins
2018-06-24 16:43

HJÄLP, vill få lockigt hår

Hej!

Greppar efter halmstrån här men det sista som lämnar människan är hoppet right? 

Jag har självlockigt hår som jag ÄLSKAR, det är rätt långt dvs ner till svanken. Jag är dock trött på detta nu och vill klippa av det till strax under axlarna/till axlarna. 
Mitt problem är bara att mina lockar enbart kommer fram i längderna och jag är rädd för att om jag klipper av det kommer mitt hår bara se livlöst och platt ut.. 

Finns det några produkter som kan hjälpa till att kalla fram lockarna i överhåret? 
Vill inte permanenta det efter alla skräckhistorier jag läst…

Annons:
myhairlady
2018-06-24 16:56
#1

Det brukar väl nästan vara tvärtom att självlockiga hår blir mer lockiga om man kortar av det. Jag tror inte att ditt hår skulle tappa lockarna även om det i den längd du har nu bara blir lockigt i längderna

aajliins
2018-06-24 17:02
#2

Ja jo det brukar vara så men klippte av det för några år sedan & alla lockar & all volym försvann :(

[Tuulikki]
2018-06-24 17:18
#3

Många med självlockigt hår får fram riktigt fina lockar när de använder sig av balsammetoden 🙂

aajliins
2018-06-24 17:30
#4

Åh, tack så mycket. Alltid varit lite rädd för Balsammetoden eller nej inte rädd med lat.. 
Har ni några favorit produkter när det kommer till BM?

TatsuOni
2018-06-26 16:52
#5

Har du hör talats om plopping? Det brukar vara populärt för att få fram naturliga lockar.

Här finns en lista med produkter som fungerar för BM https://har.ifokus.se/discussions/5943df418e0e7466de00036b-no-poo-produkter?528aeee98e0e745baa0026e4-1

Själv så använder jag ett Balsam som heter Eilas, men det finns billigare Balsam som  kan fungera för dig🙂

T ex Faith in Nature och Desert Essence brukar vara populära🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: