Produkter

HJÄLP, vill få lockigt hår

2018-06-24 16:43 #0 av: aajliins

Hej!

Greppar efter halmstrån här men det sista som lämnar människan är hoppet right? 

Jag har självlockigt hår som jag ÄLSKAR, det är rätt långt dvs ner till svanken. Jag är dock trött på detta nu och vill klippa av det till strax under axlarna/till axlarna. 
Mitt problem är bara att mina lockar enbart kommer fram i längderna och jag är rädd för att om jag klipper av det kommer mitt hår bara se livlöst och platt ut.. 

Finns det några produkter som kan hjälpa till att kalla fram lockarna i överhåret? 
Vill inte permanenta det efter alla skräckhistorier jag läst...

Anmäl
2018-06-24 16:56 #1 av: myhairlady

Det brukar väl nästan vara tvärtom att självlockiga hår blir mer lockiga om man kortar av det. Jag tror inte att ditt hår skulle tappa lockarna även om det i den längd du har nu bara blir lockigt i längderna

Anmäl
2018-06-24 17:02 #2 av: aajliins

Ja jo det brukar vara så men klippte av det för några år sedan & alla lockar & all volym försvann :( 

Anmäl
2018-06-24 17:18 #3 av: Tuulikki

Många med självlockigt hår får fram riktigt fina lockar när de använder sig av balsammetoden Glad

↠ Just keep swimming ↠ 

Anmäl
2018-06-24 17:30 #4 av: aajliins

Åh, tack så mycket. Alltid varit lite rädd för balsammetoden eller nej inte rädd med lat.. 
Har ni några favorit produkter när det kommer till BM?

Anmäl
2018-06-26 16:52 #5 av: TatsuOni

Har du hör talats om plopping? Det brukar vara populärt för att få fram naturliga lockar.

Här finns en lista med produkter som fungerar för BM https://har.ifokus.se/discussions/5943df418e0e7466de00036b-no-poo-produkter?528aeee98e0e745baa0026e4-1

Själv så använder jag ett balsam som heter Eilas, men det finns billigare balsam som  kan fungera för digGlad

T ex Faith in Nature och Desert Essence brukar vara populäraGlad

Värd för hår. Medarbetare på te.

Home is where the heart is ~ http://tatsu.blogg.se/

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.