Annons:
Etiketthårvård
Läst 801 ggr
mikkan01
6/8/18, 8:57 PM

Konstigaste du haft i håret?

Ibland kan jag slösurfa lite för mycket och snubblar då och då in på såna som tipsar om alternativa hårvårdsprodukter. Har läst om allt mellan hudsalva som hårinpackning till öl som Hårskölj. 😅 Vad är det konstigaste du haft i ditt hår för att vårda det?

~mikkan

Annons:
mikkan01
6/8/18, 8:58 PM
#1

Jag har faktiskt testat att ha helosan hudsalva i håret en gång då jag läste sååå mycket bra om det. Dum idé säger jag bara ;P

~mikkan

Grace2009
6/8/18, 9:00 PM
#2

Vad som är konstigt är väl olika från person till person. Jag har haft banan, avokado, aloe vera gel, aloe vera från en planta som var dåligt mosad så det var bitar överallt, utspädd äppelcidervinäger, honung, mandelolja, kokosolja, jojobaolja, te och örtavkok av olika slag. Är det jag kommer på just nu!

mikkan01
6/8/18, 9:03 PM
#3

#2 Ja det är ju iof sant. Vissa saker är ju helt normala för många att ha i håret. Har också lyckats med det där att mosa dåligt fast då med banan, fick plocka ur bitar ur håret i flera dagar därefter;P och ägg som jag glömde bort så spolade med varmt vatten så det koagulerade…

~mikkan

TatsuOni
6/8/18, 9:19 PM
#4

Avocado då jag plockade bitar ur håret länge efteråt.

Annars så kanske andra tycker att mina normala saker som örter, te, honung, Olja och äppelcidervinäger är konstigt… Hmm, kaffe kanske också är konstigt…

Inte för att vårda det, men i högstadiet så försökte jag få ur hårvax ur håret med både yes diskmedel och hundschampo…


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Zachis
6/13/18, 5:52 PM
#5

#3 haha den där med ägget har jag också råkat ut för. 

men det konstigaste jag haft är nog majonnäs, dock blev håret väldigt fint efteråt men doften är inte den trevligaste…😃

[Maria-Gerbiler]
6/16/18, 12:30 AM
#6

Jag hade i kokosolja i håret utan att kamma det först. Kokosoljan fastnade i tovorna och gick inte att skölja ur trots enorma mängder  Schampo, Balsam, samt fast och flytande tvål. Det slutade med att jag fick dränka håret med diskmedel ett flertal gånger. Trots detta luktade håret fortfarande kokosolja och tovorna hade vuxit sig till fyrdubbla storleken efter allt skrubbande. 

Efter denna fantastiska hårtvätt försökte jag dra ut tovorna med en gaffel (borste funkade verkligen inte) samtidigt som pojkvännen drog i de andra tovorna med fingrarna. Jag lyckades slita upp den minsta tovan (mitt hår fortfarande skadat och ser hemskt ut efter detta - funderar på att klippa bort sektionen) och resten av tovorna klippte jag av.

Annons:
[Maria-Gerbiler]
6/16/18, 12:39 AM
#7

Bild på resultatet från hårinpackningen.

Har använt kokosolja många gånger i håret och har annars bra erfarenheter, men min rekommendation är att borsta håret innan. Tovorna kan växa till sig i duschen.

[Maria-Gerbiler]
6/16/18, 1:19 AM
#8

Hur håret brukade se ut

TatsuOni
6/16/18, 10:24 AM
#9

#6 Vilken hemsk erfarenhet!😕 Ditt hår var riktigt snyggt innan! Hur ser det ut nu?

Kom på att jag faktiskt testade ägg en gån, men mitt hår är inte överförtjust i protein så det passade inte riktigt mitt hår.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Vikan
6/16/18, 3:10 PM
#10

Har haft öl i mitt hår efter mamma hävdade att det fungerade utmärkt i hennes hår när hennes mamma använda det i hennes som liten. Och jodå, mitt hår blev extremt glänsande och fint. Nackdelen var ju däremot att jag somnade med det i håret (???) och luktade svagt av öl tills typ två-tre tvättar senare haha.

[Maria-Gerbiler]
7/3/18, 8:38 PM
#11

#9 Tack! :) Tog en bild för att visa hur det ser ut nu. Det har aldrig varit mer slitet så pojkvännen fick klippa av 1 dm som nödlösning. Sedan när jag har möjlighet ska jag gå till frisören och klippa av 2 dm till. x )

TatsuOni
7/3/18, 9:39 PM
#12

#11 På bilden ser det bra ut, men det är ju alltid lättare att se i verkligheten.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Berit Ru
7/3/18, 10:46 PM
#13

Konstigaste var nog när jag tonade håret med gurkmeja. Det blev guldskimrande, som jag ville, men inte guldblont utan en gröngul illgul färg. Men det glänste mycket i solen, det gjorde det :) obs, jag hade nyss blekt håret så därför tog gurkmejan ordentligt. Färgen gick inte att tvätta ur.

Annons:
emeliiiiieee
7/4/18, 4:32 PM
#14

Testade glidmedel för att lockarna skulle hålla bättre… Vet inte vad jag tänkte riktigt.

Upp till toppen
Annons: