Annons:
Etiketthårprojekt
Läst 845 ggr
homesick2018
2018-06-08 14:17

Spara ut håret

Ni som håller på att få långt hår, hur ofta klipper ni topparna för att det inte ska bli så slitet? Och har ni några tips för att spara ut håret och få det att växa snabbare? Jag har lite längre än till axlarna nu, men vill ha till typ mitten av ryggen

Annons:
TatsuOni
2018-06-08 15:03
#1

Mitt hår är nästan classic (nedanför rumpan).

Jag toppar håret själv 1-3 cm, två gånger om året med en bra frisörsax.

Hur ofta och mycket man behöver toppa är individuellt. Känns det slitet eller om du vill ha tjockare toppar - topppa det. Känns det inte slitet och du är nöjd med din "hemline" - låt det vara.

Det finns inga genvägar för att få det att växa snabbare. Dina gener har en maxfart för hårväxt och det enda du kan göra för att påverka den farten är (hur tråkigt det än är) att ta hand om dig själv. Äta, sova, dricka och röra på dig. Saker som hårbottenmassage stimulerar cirkulationen i hårbotten och kan hjälpa vissa.

Det snabbaste sättet att få långt hår är att ta så bra hand om det att man behöver klippa så lite som möjligt. Några tips för att mina slitaget är:

  • Siden/satinörngott

  • Sätt upp håret. Helst i knutar med t ex hårpinnar, hårgafflar eller knutnålar. I andra hand flätor.

  • Variera uppsättningarna och platsen för uppsättningarna. Framförallt om du sätter upp det med snodd/snoddar

  • Sov med håret uppsatt

  • Undvika snoddar med metall och helst "vanliga snoddar". Använd helst invisibobbles, scrunchies eller "platta" snoddar

  • Undvik värmestyling

  • Undvik blekning och kemiska Färger

  • Använd helst en bredtandad kam i trä, ben eller horn till håret. Red gärna ut tovor med fingrarna. (Använd absolut inte en plastborste med bollar på piggarna, då dessa "äter hår"). Svinborste fungerar också för vissa medans andra inte gillar det. Den ska dock helst inte användas till att reda ut tovor.

  • Jag vet inte om No poo fungerar för dig eller är intressant, men välj helst produkter till håret som inte är för starka eller innehåller uttorkande alkoholer.

  • Tvätta inte håret för ofta.

  • S&D (klicka på ordet om du inte vet vad det är)

Du väljer själv vilka tips som passar för just dig🙂 Själv är jag hårnörd och följer alla och lite till😂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: