Annons:
Etiketthårvård
Läst 838 ggr
shia
2018-05-10 23:03

Börjar lossna hår???!

Okeeej… Plötsligt när jsg nu borstar mitt hår "faller"(inte riktigt men det lossnar "mer än normalt") å även om jag typ bara tänk drar handen genom håret, vad sjutton beror det på??? Var såhär för 1 1/2 år sen pga vägde lite å svälte mig själv, men väger ju mer nu än då, (lite längre dock men) å även fast jag inte äter sådär superbra(strul med kompisar å massa abnat osv så fallit tbx) å bulimin e tbx, men beror det på det eller vad kan de annars vara??

Annons:
Tant Grön
2018-05-10 23:37
#1

Har du ätit dåligt så kan det kanske bero på det. Har för mig att B-vitaminer är viktiga för håret. Stress kan nog också göra att du tappar hår.

PuffeSnutt
2018-05-11 14:46
#2

Jag är ingen expert på hår men jag har läst att om man inte får i sig någon speciell vitamin (antagligen B som #1 säger) så kan det leda till att håret lossnar.

Äta, Sova, Netflix<3

shia
2018-05-11 18:04
#3

Okej, så om jag hittar ngt med b vitamin å äter det borde det lösa problemet??

nypisnina
2018-05-12 11:45
#4

Ätstörningar och dålig mat kan göra så att man tappar hår. Hård bantning och stress också. Att bara lägga till b-vitamin kanske hjälper en del, men se helst över din mathållning och var rädd om dig så kommer ditt  hår att må bättre. ❤️

TatsuOni
2018-05-20 21:20
#5

Saknas det någon vitamin eller mineral så påverkar det håret. Inte bara b-vitamin. Kroppen prioriterar först organ och andra viktiga delar av kroppen, därefter hår och mindre viktiga saker. Rekommenderar dig att se över din kost, sömn, stress och vätskeintag. Om du har svårt att få i dig ordentligt med näringsrik mat, så kanske det vore bra att kolla upp vad du saknar eller ta ett multivitamintillskott. Stress kan också göra så att man tappar hår.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: