Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1362 ggr
DaniellaPetersson
2018-05-04 17:51

Hårfärg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har allt oftare börjat undra över min hårfärg, nästan alla säger att jag är rödhårig eller att håret är mörk rött och ljus brons. Men jag själv tycker och vill tro att det är brunt. Vilken färg är det egentligen? Går det att färga rött/brunt hår till en blond färg som inte är gul i tonen? (Har aldrig vågat färga mitt hår tidigare då folk säger att det kommer bli orange.)

Annons:
Sindri
2018-05-04 18:05
#1

Åh, jag tycker du har en fantastisk färg. Ljus koppar skulle jag kalla den.
Man kan inte färga till ljusare, man bleker håret, men det vore verkligen synd när du har så fin färg.

Det är oundvikligt att blekning förstör håret, det är starka kemikalier man använder. Blekning och färgning av hår gör också att man får en skarp linje mellan blekt/icke blekt, och så måste man underhålla den och bleka rötter och hålla på och håret blir mer och mer förstört.

När jag var ung hade jag verkligen råttfärgat hår. Cendré, sa alla, men det var verkligen inte någon riktig färg. Jag blekte det och det blev helt morotsrött. Jag tonade över det och hade tur, för egentligen skall man först behandla det på salong så det inte blir grönt.

Senare började jag Henna mitt hår och då blev det verkligen fint. På gamla dar har jag använt växtfärg i många år, men nu får det behålla den gråa färg det fått.

Vill du göra något åt din färg (med som sagt är den jättefin - skulle varit överlycklig för den som ung) så använd växtfärger. Det finns nuförtiden fler som säljer sådant. Men de här är duktiga och lämnar bra råd
https://www.hennabutiken.se/

mikkan01
2018-05-05 19:52
#2

Tycker också att det ser ut att gå mot koppar, man ser dock att ljuset skiftar så det är svårt att säga men hur som så är det en väldigt fin färg. Klart du kan bli blond, inget är omöjligt och med massa jobb så kommer det inte gå mot orange. Men som sagt, mycket jobb med bl.a underhåll. Det är inte lätt att vara blond ;)

~mikkan

drika
2018-05-08 00:54
#3

koppar

Hälsningar

Fredrika

Upp till toppen
Annons: