Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 719 ggr
Kahja256
5/1/18, 8:24 PM

Vad hade ni gjort?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har försökt få silverblont/vitt hår. Nu går det av mer och mer, är blått/gult. Det är sjukt tunnt slitet och fult. Redan klippt halva håret men ingen skillnad. Vad hade ni gjort? Färgat brunt? Rakat av allt? Hatar mitt hår mer än allt annat just nu och känner mig fulast i världen. (bilden är några veckor gammal, är dubbelt så mycke värre nu)

Annons:
Novachan
5/1/18, 8:47 PM
#1

Efter jag experimentera med blekningar och "konstiga hårfärger" under sommar-höst-vinter så trimmade jag av allt hår. (Men det var också min plan om jag inte kunde eller ville få till en bra färg och håret såg i bra skick, men det var det inte så…)  Jag har velat testa hur det är att ha riktigt kort hår så det blev ett bra tillfälle. Håret var så slitet att jag fick extrema tovor (såg ut lite som att jag hade halv afro nästan, fast jag inte vanliga fall har väldigt rakt hår) om jag inte använde Balsam, men fick även en del tovor om jag använde Balsam samt att det såg väldigt slitet ut. Blev trött på håret och för mig är hår inte så viktigt, det växer ut så snabbt. Lär fortsätta att experimentera med trimmern, kanske blir lite mer experimentering med blekningar och hårfärg också men jag har inga problem med att trimma bort allt igen. Men det är jag. Hade testat lite olika korta frisyrer innan experimentering av dess färg, och innan dess hade jag hår väldigt långt hår (har haft ändå ner till rumpa). Var asskönt att bara ha "normalt hår" igen och slippa skiten med tovorna.

Beror på vad du vill och vad du är villig till: ge upp med att få det önskade färgen samt längd på håret, vad du är beredd på att göra och kostnader. Hur kort är håret just nu? axellängd?

mikkan01
5/2/18, 2:28 PM
#2

Det är bara hår och det växer ut igen. Kan du tänka dig att bli brunett eller kapa av allt så gör det, gör det du känner för helt enkelt. Är det så slitet så det går av så kommer det i alla fall att behöva klippas. Jag har gått från svarthårig till blont flera gånger och det är klart att det sliter och att håret behöver klippas men bleker man rätt så behöver det inte gå åt skogen.

~mikkan

TatsuOni
5/5/18, 12:29 PM
#3

Du kan alltid klippa ca en dm åt gången eller så, för att se hur kort hår du känner dig bekväm med. Har själv haft snaggat för många år sedan.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: