Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2188 ggr
Tintaglia
4/21/18, 10:26 PM

Sluta färga grått hår?

Jag har färgat rödbrunt håret i många år men nu vill jag verkligen sluta färga det - jag hatar att kleta med det plus att jag är rädd för alla kemikalier. Men jag är riktigt rejält gråhårig så utväxten blir väldigt tydlig. Har funderat på att successivt gå över till ljusare Färger så att en utväxt inte blir lika markant. Kanske med toning? Är det en bra ide’?

Annons:
Novachan
4/21/18, 11:07 PM
#1

Ja något sådant kan fungera. Man kan också sluta färga helt och bara köra på att göra slingor tills det gråa har växt ut till önskad längd/tills man känner sig bekväm med den gråa-hårfärgen.

Sindri
4/21/18, 11:53 PM
#2

Jag började för många år sedan färga mitt hår med växtfärg, har varit så nöjd med det och det är så nyttigt för håret.
Utväxten syns dock en helt del vartefter håret blev gråare, men jag blev trött på att hålla på med att färga rötterna hela tiden. Vad jag gjorde var att använda färgen kortare och kortare tid och fick en rätt bra övergång.

Toning är ju inte speciellt mycket bättre för håret. Om jag vore du skulle jag leta reda på en eko-frissa som dels kan rensa håret lite och sedan hitta en växtfärg som passar som mellanting mellan ditt gråa och ditt färgade hår. Då kan du långsamt fasa ut färgen genom att färga kortare och kortare tid, tills du inte tycker det blir så skarp linje.

DesK
4/22/18, 7:27 AM
#3

Du kan också gå till en frissa och färga håret grått🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: