Färg

Mörkare hår av solen

2018-04-21 09:06 #0 av: PuffeSnutt

Hej!

Mitt hår är blont med lite röda slingor i (naturligt båda 2). På sommaren hör jag ofta att andras hår blir blekt/ljusare av solen men jag har aldrig fattat det då mitt hår blir mörkare/rödare av solen. Vet någon varför det är tvärtom för mig?

(När jag föddes var jag rödhårig, sen försvann det och jag blev VÄLDIGT ljusblond och sedan några år tillbaka har det blivit mörkare och de röda slingorna har tillkommit)

Äta, Sova, Netflix<3

Anmäl
2018-04-21 15:51 #1 av: Surpan

Det beror nog på någonting annat i så fall, ditt hår kan inte bli mörkare av solen. :)

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2018-04-21 16:36 #2 av: PuffeSnutt

Okej, för det blir alltid mörkare på sommaren och då är jag ute mycket så jag tänkte att det var därför

Äta, Sova, Netflix<3

Anmäl
2018-04-21 18:32 #3 av: Surpan

Det kan bara massor med anledningar. Kanske tvättar du håret mer sällan så det är fetare? Eller brukar du vara på annan ort med annat vatten?

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2018-04-21 19:36 #4 av: TatsuOni

Hormoner kanske? Hormoner kan nämligen påverka b la hårfärg och hela kroppen påverkas ju av solen.

Värd för hår. Medarbetare på te.

Home is where the heart is ~ http://tatsu.blogg.se/

Anmäl
2018-05-09 16:43 #5 av: PuffeSnutt

#4 Det kan det nog vara! Tack! :)

Äta, Sova, Netflix<3

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.