Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1048 ggr
Dibiy
2018-03-21 20:42

Bleka utan att skada håret för mycket?

Skrev ett inlägg för några dagarsen om att mitt hår var fläckigt och ojämt efter blekt från svart till blont. Har bestämt att jag ska bleka EN sista gång och sen använda silverschampo. Har använt inpackningar och sånt i 3 månader men håret är inte helt frisk än. Hur kan jag bleka utan att håret tar för mycket stryk? Tänkte använda kokosolja. Finns det något mer? Såå tacksam för svar.

Annons:
TatsuOni
2018-03-22 09:50
#1

Du kan inte få håret friskt utan att klippa bort det blekta.

Men kokosolja under blekningen och sedan inpackningar med protein och fukt är nog det bästa för att hålla det så "friskt" som möjligt.

Lycka till!🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Surpan
2018-03-22 10:22
#2

Du kan inte göra håret friskt när det väl är skadat, du kan bara göra det mer återfuktat. En blekning skadar håret (och torkar ut det) och skadorna kan aldrig reverseras. Det bästa är såklart att gå till en frisör. Men vill du göra det hemma så rekommenderar jag att använda en så svag blekning som möjligt, ha i den kort tid och arbeta in blekningen nedifrån och upp.

/Surpan

Zachis
2018-03-26 08:57
#3

När jag vill bleka så försiktigt som möjligt blandar jag 50% blekning 50% Schampo och så har jag i kokosolja i hela håret, särskilt topparna, innan jag börjar. 

Men som de andra säger. Skadat hår går inte att laga. Så om du är rädd om håret var försiktig.

Upp till toppen
Annons: