Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 731 ggr
Surpan
2018-03-12 13:58

Rakat huvud

Ibland drömmer jag om att raka av allt hår, jag brukar titta på videor på youtube och tänka på hur skönt det vore.

Tänk att slippa fundera över håret varje gång man väljer kläder, duschar, gör aktiviteter. Och tänk vilken livsläxa, att lära sig om sitt utseende utan hår. 

Drömmer ni ibland om att raka av er håret? Eller känns det mer som en mardröm? Eller har ni rent av någon gång rakat av er håret?

/Surpan

Annons:
MonicaLagerquist
2018-03-12 14:00
#1

Jag har funderat på det många gånger.

Stolt ägare till fem La permer

Scorpio97
2018-03-12 14:17
#2

Jag har funderat över det någon gång. Men då har det varit för att håret haft dålig kvalité och det hade varit skönt att kunna börja om och ta hand om det ordentligt från början. Har dock aldrig gjort det för mitt hår växer så långsamt så det skulle ta för lång tid innan det blir en bekväm längd igen (enligt mig). 

I övrigt tänker jag väldigt lite på mitt hår, så jag tycker inte det är opraktiskt eller jobbigt på något vis. Håret påverkar inte mitt liv förutom den korta stund det tar att tvätta och ta hand om det.


//Jessie

JoannaLi
2018-03-12 14:22
#3

Jag drömmer om det ofta. För att slippa hår över huvud taget. Har trivts allra mest i mitt hår när det var rakat på sidorna och långt överst, och allt som krävdes var saltspray och att toppen fick ligga rätt när det torkade. I övrigt skötte det sig själv.

Mitchika
2018-03-12 16:24
#4

Ah, jag skrev ett långt inlägg om det men lättdistraherad som jag är klickade jag bort mig från det innan jag tryckt publicera. 🤦‍♂️

Men ja, jag har rakat håret minst en gång om året nu under några års tid och jag bara älskar det. 😍

Mitt hår är tjockt och växer som ogräs och när jag inte mår bra eller orkar är det jättejobbigt att behöva ta hand om det. Speciellt då det kräver en hel del omsorg för att se bra ut och är blött i flera timmar efter en dusch om jag inte orkar stå en halvtimme med hårtorken. 

Då är det jätteskönt att raka av det och orkar jag brukar jag ta det sista med hyvel så att jag blir helt skallig. Det är en fantastisk känsla som tyvärr inte håller i sig för mig i mer än max en dag innan hårstubbarna är tillbaka igen. Det är inte värt att raka skallen varje morgon för att hålla det blankt och fint, men ett enstaka tillfälle kan jag orka med bara för att få sitta och klappa mitt eget huvud en hel dag och njuta av känslan. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

mikkan01
2018-03-12 16:26
#5

Brukar skämta om det när jag tycker att det är ivägen men jag skulle aldrig på riktigt ens överväga det, mitt hår är för viktigt för mig :P

~mikkan

Surpan
2018-03-13 07:54
#6

#1 Vad har stoppat dig? 🙂

#4 Härligt! Det låter väldigt skönt. Och vad kul att du är nöjd!

#5 Det är typ därför jag skulle vilja raka av mig allt ibland. För att ju längre det blir ju mer viktigt blir det för mig och jag vill inte att lite döda hudceller ska styra hur jag ser på mig själv. Att försöka lära mig att jag är lika mycket värd med eller utan hår. 🙂

En sak som hindrat mig från att raka av mig håret är att jag vill ha långt hår på min bröllopsdag. Annars hade jag nog klippt det kortare vid detta laget i alla fall.

/Surpan

Annons:
TatsuOni
2018-03-13 14:23
#7

Jag har snaggat ner det till 0,5 cm (allt utom en ful lugg) tidigare för att få allt i samma längd som utväxen i mitt sidecut. Det var snart 11 år sedan och gjordes då jag bestämde mig för att spara ut håret. Skulle aldrig klippa mer än topparna idag, då jag vill ha långt hår.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: