Annons:
Etiketterfärgblekningtoningundersökningar
Läst 1460 ggr
TatsuOni
1/18/18, 4:29 PM

Vad har du för hårfärg?

Skriv gärna om det är färgat eller din naturliga färg🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

  • Redigerat 2/6/22, 3:11 PM av Moon AppleGrey
Annons:
TatsuOni
1/18/18, 4:32 PM
#1

Svart.

Färgat med Henna och Indigo. Min naturliga färg är ljusbrun.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

tlover
1/18/18, 4:45 PM
#2

Brunt, naturligt

l'm back

[Scorpio_]
1/18/18, 6:17 PM
#3

Skrev annat för jag har lite varierat har som en mörkblond/Ljusbrun utväxt till blonda längder. (naturligt)

lunaticIam
1/18/18, 10:24 PM
#4

Lila. Färgat såklart!

[Tuulikki]
1/19/18, 4:40 AM
#5

Brunt, är blond egentligen

mikkan01
1/19/18, 10:52 AM
#6

Har i grunden cendre som är min naturliga färg, den bleks på somrarna men jag brukar hjälpa på traven och bleka i slingor då och då så jag klassar mig mer som blond.

~mikkan

Annons:
[Scorpio_]
1/19/18, 2:08 PM
#7

Cendre är ju blond men mörkblond eller?

mikkan01
1/19/18, 3:10 PM
#8

Jo råttfärgat typ :) mitt går åt det mörkare hållet, kanske uttryckte mig dåligt när jag skrev att jag klassar mig som blond haha.

~mikkan

jollycox
1/19/18, 7:56 PM
#9

Brunt, naturligt.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

tiger tok
1/20/18, 10:13 PM
#10

Mörkt brunt, med ljusare slingor i (smidigt när man får gratis slingor av solen på sommaren!), naturligt. Hade väldigt ljust brunt/guldigt hår när jag var liten, men blivit mörkare.

MaaariaS
1/30/18, 6:41 AM
#11

Håller på att låta min mörka röd bruna färg växa bort,för jag vill ha en ljusare färg(jag vill inte bleka för att kunna färga ljusare) Mitt naturliga är råttfärgat så nu är det väldigt snyggt hahaha

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Zadeira
2/1/18, 1:43 PM
#12

Svart. Försöker alltid låta det växa ut, men när utväxten är ca 2-3 cm blir jag galen på det och färgar om det igen trots att jag sagt jag ska låta bli och låta håret få vila från färgning.

nypisnina
2/7/18, 6:13 PM
#13

Blond, både naturligt och bleker delar av det, samt att jag tonar det för att få bort mina egna guldiga och gula toner.

Annons:
Scorpio97
2/7/18, 6:33 PM
#14

Mörkblont eller ljusbrunt, varierar lite under årstiderna. Har aldrig färgat eller tonat, så det är min naturliga hårfärg :)

Jag föddes svarthårig men blev en riktig lintott vid lekis/lågstadiet ungefär. Sen har det blivit mörkare igen.


//Jessie

Berit Ru
2/7/18, 10:46 PM
#15

jag färgar håret med brun hennafärg och det funkar bra med mitt hår, som har stor "vitandel" som det heter på frisörspråk :) det blir inte samma färg på mitt mörkblonda, som på det vita, utan det blir ett varmt brunt hår med rödare stråk i. Jag får många komplimanger för min hårfärg, så den funkar bra. MEN nu är jag väldigt sugen på att köpa dessa färguppfräschande schampona som många märken har. Men jag vet inte om man kan använda dessa pigmenterade schampona på henna/indogo. Kanske någon här som vet?

TatsuOni
2/8/18, 10:56 AM
#16

#15 Fungerar de likadant som en färgbomb, fast det är Schampo istället för inpackning?

Du kan använda färg/färgprodukter som inte innehåller några metaller över Henna och Indigo, men resultatet kan bli väldigt annorlunda än om du hade använt vanlig färg (istället för Henna och indigo).


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Berit Ru
2/8/18, 11:26 PM
#17

ja, det är nog som en färgbomb! Fast i form av schampo/balsam. Det är ju väldigt dåligt med innehållsförteckningar på hårprodukter, så svårt att veta om det är någon metall. Hm, nog stå över såna här. Tack för hjälpen! :)

Katniss
2/9/18, 11:50 AM
#18

Brunt, naturligt

R.I.P. Anton 💔

TatsuOni
2/10/18, 10:53 AM
#19

#17 Om du får för dig att du ändå vill testa någon gång (resultatet kan som sagt variera), så kan du blanda eget med en toning från t ex manic panic. Alltså blanda i lite toning i Schampo eller Balsam.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Author7
2/17/18, 11:37 PM
#20

Mitt hår är lite märkligt. Jag anser mig själv som mörkblond men ibland ser hår ut att vara mer gyllenblond. Det är nog bara för att jag har lite rödhåriga i mammas släkt så det är nog en blandning av både mörkblont och lite guldigt

Jag har aldrig färgat håret men jag har haft lite kopparblonda slingor i och det passade mig. Jag funderar på att färga rött någon gång. Men inte så där knallrött utan mer åt koppar eller ginger hållet för det påminner lite om guld och det tycker jag nog passar mig bäst.  🙂

Medarbetare för Days of our lives

Annons:
Upp till toppen
Annons: